  • 11. Data: 2011-10-19 19:43:31
    Temat: Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek wrote:

    > czy w takim przypadku jest więc sens gonienia się z różnicami?

    Masz rozliczyć te różnice i tyle musisz zrobić.
    Jak chcesz sobie "ułatwić" to wyprowadzaj środki z DG
    w sposób umożliwiający łatwe określenie róznić i po sprawie.

    Możesz to też olać: policz sobie jakie zyski i czy kara
    jakaś straszna, skalkuluj ryzyko ...

  • 12. Data: 2011-10-19 20:43:35
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 19.10.2011 21:15, Wojtek wrote:
    > tomek wystukał, co następuje:

    > A tu zaczyna się robić ciekawie, gdyż...

    > .... DG jest w ogólniepojętym IT i dodatkowo praktycznie nie generuję żadnych
    > kosztów (bo nie mam jak, nawet głupiego neta odliczyć bo nie jest na mnie (;
    > ) więc praktycznie całość otrzymana idzie (pójdzie) na cele prywatne
    > (abstrahuję już od tego, że chwilowo po prostu zarobione środki mają się
    > grzecznie same pomnażać poprzez szerokopojęte 'lokowanie' :) )
    >
    > czy w takim przypadku jest więc sens gonienia się z różnicami?

    Trochę mnie tutaj zagiąłeś, bo mi finalnie wszystko spływa na konto
    firmowe w PLN i faktycznie nie zastanawiałem się co by było gdybym np.
    od razu z PayPal-a zapłacił za zakupy prywatne - pewnie więcej zachodu
    podczas kontroli niż zabawy z liczeniem różnic.

    Tomek

  • 13. Data: 2011-10-19 20:46:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 19.10.2011 21:43, cef wrote:

    > Masz rozliczyć te różnice i tyle musisz zrobić.
    > Jak chcesz sobie "ułatwić" to wyprowadzaj środki z DG
    > w sposób umożliwiający łatwe określenie róznić i po sprawie.

    Tyle że jeśli dobrze zrozumiałem to jest tu ciekawy "use case" - zapłata
    za fakturę spływa do PayPal, po czym kupujesz na Ebay pluszaka dla
    dziecka i płacisz z tegoż PayPal.

    Chociaż wtedy chyba i tak trzeba te różnice przeliczyć na dzień wypływu
    z konta firmowego, a przynamniej tak mi teraz wychodzi z art. 24c.2/3.3

    Tomek

  • 14. Data: 2011-10-19 20:49:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > grzecznie same pomnażać poprzez szerokopojęte 'lokowanie' :) )
    >
    > czy w takim przypadku jest więc sens gonienia się z różnicami?

    Ok, przeczytałem jeszcze raz art. 24c.2/3.3 i wychodzi mi że jeśli
    dostajesz USD na firmowe konto PayPal (rozumiem że zgłoszone do US i
    ZUS, a przed 1/1/2010 /lub 2011, nie pamiętam/ także do NBP ;-) ?)
    to różnice musisz policzyć dla każdego wypływy z tego konta - co
    najwyżej dalej już nie musisz nic robić jeśli wypływ jest na cele prywatne.

    Oczywiście wszystko co piszę to IMHO :)

    Tomek

  • 15. Data: 2011-10-19 21:33:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

> [...]
    >
    > Chociaż wtedy chyba i tak trzeba te różnice przeliczyć na dzień
    > wypływu z konta firmowego, a przynamniej tak mi teraz wychodzi z art.

    Ja tam nie widzę nic ciekawego :-)
    Rozlicza się w dacie wydatku osobistego tak jakbys sprzedał walutę.

  • 16. Data: 2011-10-20 08:28:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > [50$, 150$, 500$, 300$]

    > Jeśli przyjmiesz metodę fifo, to przewalutowywane 100$ jest częścią 300$.

    Nie odwrotnie?
    Przeciez FIFO to pierwsze przyszlo pierwsze wychodzi a pierwsze przyszly 50$
    i 150$

    > Jeśli przyjmiesz metodę lifo, to na przewalutowywane 100$ składa się 50$ i
    > 50$ z 150$.

    No a LIFO to ostatnie przyszlo pierwsze wychodzi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-10-20 08:43:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 10:28, SDD wrote:

> [...]
    > 50$ i 150$

    > No a LIFO to ostatnie przyszlo pierwsze wychodzi.

    Możliwe, zawsze mi się to myli :-)

    Tomek

  • 18. Data: 2011-10-20 08:52:09
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

> [...]

    > od razu z PayPal-a zapłacił za zakupy prywatne - pewnie więcej zachodu
    > podczas kontroli niż zabawy z liczeniem różnic.

    Ja sam się zagiąłem! ;)
    Po wtóre - nawet w przypadku zwykłego konta bankowego które jest w USD
    problem jest podobny...

  • 20. Data: 2011-10-20 09:02:11
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    cef wystukał, co następuje:

    > Ja tam nie widzę nic ciekawego :-)
    > Rozlicza się w dacie wydatku osobistego tak jakbys sprzedał walutę.

    uhm, problem: czemu zakładasz że sprzedaję walutę? problem2: nigdzie po
    drodze (poza fiskusowym kpir) nie są używane złotówki? ;)

    w.

    ( zaczynam odnosić wrażenie, że powinienem założyć jakieś inc. machajace usd
    u wujka sama :D )

  • 19. Data: 2011-10-20 09:02:11
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

> [...]

    > ZUS, a przed 1/1/2010 /lub 2011, nie pamiętam/ także do NBP ;-) ?)
    > to różnice musisz policzyć dla każdego wypływy z tego konta

    No to jedziemy dalej ]:->
    - co to jest 'konto firmowe' w PayPal? Jest konto zwykłe (do płatności),
    jest konto umożliwiające odbieranie pieniędzy i konto korporacyjne -- mam to
    drugie, ale nigdzie tam danych firmy nie podałem (bo jest to konto które mam
    od wieeeków i używam też do celów prywatnych [vide 'miś na ebay'] a jedna
    osoba nie może mieć dwóch kont PP OIMW.
    - w banku mam tylko konta indywidualne (i znowuż, OIMW nie ma wymogu dla DG
    posiadania konta stricte 'firmowego' a także zgłaszania takowego), co więcej
    ostatnio dokoptowałem do tego konto walutowe (hurra bankowość internetowa i
    możliwość tworzenia i znikania kont w kilka minut :D ) przez które będę
    otrzymywał zapłatę (PP stosowane jako rozwiązanie tymczasowe)
    - założenie, otrzymuję wypłatę na konto dewizowe, maszeruję do banku,
    wypłacam walutę i jadę na (prywatne) wakacje za granicę -- wciąż
    przeliczamy? :>

    i teraz naszło mnie coś takiego: cały problem z różnicami kursowymi
    miałwynikać z różnich powstających pomiędzy wystawieniem faktury (danego
    dnia się księguje) a otrzymaniem środków (pewien poślizg), tyle że
    ustawodawca nie przewidział, że ktoś nie będzie miał parcia na nasze
    rodzime, cudowne złocisze. Debilne rozwiązanie -- do kpir leci faktura po
    kursie NBP, po otrzymaniu płatności kolejna pozycja w kpir po kursie nbp --
    finalne saldo w dowolnej walucie jest już 'uprywatnione'

    > - co
    > najwyżej dalej już nie musisz nic robić jeśli wypływ jest na cele
    > prywatne.

    właśnie to jest problem, że całość tych środków idzie na 'cele prywatne'
    (sorry, ale trochę nieciekawy termin, bardziej adekwatne: na cele nie będące
    jakkolwiek związane z DG, bo to że akurat już-teraz-zaraz nie potrzebuję
    kupić misia tylko wolę, o zgrozo narodowa, odłożyć sobie te pieniądze to też
    chyba fiskusowa abstrakcja...:D )

    w.