  • 1. Data: 2003-01-10 15:59:52
    Temat: DG a kupno lokalu użytkowego pod wynajem
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    Witam wszytkich w Nowym Roku.
    Mam następujący problem do rozwiazania: osoba prowadzaca jednoosobową
    działalność gospodarczą (KH) kupuje lokal nowy od spółdzielni z
    przeznaczeniem pod wynajem. Jak myślicie, czy lepiej rozszerzyć zakres
    działalności o usługi wynajmu, wrzucać wszystko w działalność podstawową,
    rozliczać VAT najpierw od inwestycji, później od sprzedaży?
    Czy też zastosować inny wariant: potraktować jako działalność zupełnie nie
    związaną z działalnością podstawową, znaczy jako prywatne inwestycje i
    później prywatny (odrębny) dochód tej osoby? Czy wtedy można odliczyć VAT od
    inwestycji - wykup lokalu, wykończenie?
    Rozumiem że później w PIT-5 (wariant drugi) wystawiam faktury VAT, wykazuję
    w PIT-5 przychody z wynajmu. Co wtedy z kosztami i VAT-em od zakupu (czynsz
    od spółdzielni). Pozostałe usługi - energia, telefony- umowy z dostawcami
    będzie zawierać osoba która wynajmie ten lokal.
    Czy przy wynajmie na lokal użytkowy trzeba prowadzić KPiR od dodatkowej
    działalności?

    Poratujcie ludziska dobrymi radami bo w US otrzymałam bardzo różne opinie.

    Pozdrawiam
    żuczek_biedny

  • 2. Data: 2003-01-13 21:52:15
    Temat: Re: DG a kupno lokalu użytkowego pod wynajem