  • 1. Data: 2002-05-13 05:31:55
    Temat: Podatek od nieruchomości..
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Panowie?

    Jak człowiek sobie nadbuduje piętro w domku, i wtedy jego dom jest więcej
    wart, to musi placic jakis większy [podatek?????

    Chyba nie no nie?
    bo przeciez katastralnego podatku jeszcze nie ma w Polsce....

    I mam nadzieje że nie będzie.....

    A dotychczas placi się tylko podatek od wieczystej dzierżwy gruntu....

    dobrze gadam????

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-05-13 07:24:11
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości..
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Richard <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abnj2r$hmp$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > I mam nadzieje że nie będzie.....
    >
    > A dotychczas placi się tylko podatek od wieczystej dzierżwy gruntu....

    Ja płacę jeszcze podatek od nieruchomości. Nie wiem jaki jest stan prawny
    Twojego domu (współwłasność? nieukończona inwestycja?) ale podatek od
    nieruchomości jest niezależny od wieczystej dzierżawy. Jest ustalany przez
    decyzje Urzędu Miasta co roku i obliczny jest jako iloczyn metrów
    kwadratowych i stawki obowiązującej w danym mieście. Inna stawka jest dla
    obiektów wykorzyst. na działalność gosp.
    Tak więc płacisz więcej ale nie od wartości domu ale od metrów kwadratowych.
    Oczywiście musisz to zgłosić sam do UM.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-13 07:32:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Richard napisał:
    > Panowie?
    >
    > Jak człowiek sobie nadbuduje piętro w domku, i wtedy jego dom jest więcej
    > wart, to musi placic jakis większy [podatek?????
    Radio Erewań sie kłania " owszema, ale..."
    Podatek od nieruchomości płaci sie od powierzchni użytkowej, nie
    bezposrednio od wartości. Jeżeli powierzchnia jest większa to i
    podatek wiekszy.
    Stawki za metr zależą nie tyle od wartości samej nieruchomości, co od
    wartości działek w okolicy, tego czy powierzchnia jest używana do
    działaności gospodarczej, i po części od tego co się radnym przyśni.

    > Chyba nie no nie?
    > bo przeciez katastralnego podatku jeszcze nie ma w Polsce....
    Podatek katasralny płaciłoby sie od wartości. To zupełnie inny podatek.

    > I mam nadzieje że nie będzie.....
    Prawdopodobnie bedzie, przeciez wchodzimy do Unii...

    > A dotychczas placi się tylko podatek od wieczystej dzierżwy gruntu....
    Od dzierżawy wieczystej nie płacisz podatku, to tak naprawde czynsz
    dzierżawny za prawo urzystkowania ziemi która nie jest twoja.
    I dotyczy gruntu! Nie tego, co na nim stoi.

    > dobrze gadam????

    Jak mawiali starożytni "dobrze gadasz tylko źle zęby składasz" :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl