  • 1. Data: 2002-04-25 19:17:18
    Temat: KPiR księgowanie sprzedaży
    Od: "Tomaskr" <t...@w...pl>

    Proszę szanownych grupowiczów o pomoc,

    czy osoba fizyczna prowadząca DG (handel) może księgować sprzedaż na
    podstawie zbiorczego dowodu -dziennego lub miesięcznego?

    Wiem że tak księgują biura rachunkowe i że w przeszłości podmioty DG
    prowadzące KPiR nie mogły tego robić, konieczne było księgowanie każdego
    dowodu sprzedaży osobno.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-04-26 06:31:12
    Temat: Re: KPiR księgowanie sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Tomaskr wrote:

    >+ Proszę szanownych grupowiczów o pomoc,
    >+
    >+ czy osoba fizyczna prowadząca DG (handel) może księgować sprzedaż na
    >+ podstawie zbiorczego dowodu -dziennego lub miesięcznego?

    Rozp. min. nt. prowadzenia KPiR (jak masz "drukowaną" to spora
    szansa że wystarczy poczytać z tyłu :>):
    ++++
    §13:
    Za dowody księgowe uważa się również:

    1) dzienne zestawienia dowodów (faktur dotyczących sprzedaży) sporządzone
    do zaksięgowania ich zbiorczym zapisem,
    ----

    >+ Wiem że tak księgują biura rachunkowe i że w przeszłości podmioty DG
    >+ prowadzące KPiR nie mogły tego robić, konieczne było księgowanie każdego
    >+ dowodu sprzedaży osobno.

    -:O !

    Pozdrowienia, Gotfryd