  • 1. Data: 2006-02-22 13:40:23
    Temat: DG + diety
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witam

    Mam nastepujacy problem: DG + diety zagraniczne/krajowe - jak nalezy je
    rozliczac, aby obnizyc podstawe opodatkowania (19% liniowo)?
    Czy wystarczy, ze sporzadze normalna delegacje, taka jak w przypadku
    normalnego pracownika i wstawie ja w papiery firmy, czy tez nalezy
    wypelnic do tego jakis specyficzny druk/pit/albo ??

    Sa moze dedykowane programy, ktore daja sobie radze z ksiegowoscia,
    pitami i delegacjami - w koncowym efekcie interesuja mnie gotowe
    dokumenty dla US i ZUSu ?

    bede wdzieczny za wszelkie pomysly,
    Marek

  • 2. Data: 2006-02-23 09:48:49
    Temat: Re: DG + diety
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006, Marras wrote:

    > Czy wystarczy, ze sporzadze normalna delegacje, taka jak w przypadku
    > normalnego pracownika i wstawie ja w papiery firmy

    "Zapisów dotyczących kosztów podróży służbowej, w tym również diet
    właściciela oraz osób z nim współpracujących, dokonuje się na podstawie
    rozliczenia tych kosztów sporządzonego na dowodzie wewnętrznym, zwanym
    rozliczeniem podróży służbowej. Do rozliczenia należy dołączyć dowody
    (faktury) potwierdzające poszczególne wydatki"

    To jest cytat z rozporządzenia o KPiR, a dokładniej załącznika par.14
    RT*F*M :)

    Jedyna różnica jest zdanie dalej - w przypadku *pracownika* koszt
    może zostać zaliczony na podstawie zaakceptowanego oświadczenia
    pracownika o poniesieniu wydatku, właściciel nie ma możliwości
    wpisania kosztu "z kapelusza". Wyjątkiem jest ryczałt delegacyjny :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)