    From: "krecha123" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG i pytania
    Date: Sat, 07 Jan 2006 21:00:32 +0100

    Witam

     W najbliższym czasie planuję założ yć DG, będzie to sklep
     internetowy. Za bardzo nie znam si ę na prowadzeniu księgowości i
     znalazłem portal www.ifirma.pl. W  związku z zakładaniem firmy mam
     kilka pytań:

    1. Żona posiada leciwy komputer, oczywiście nie ma żadnych faktur
    zakupu, mogę wprowadzić ten komputer do firmy, jeżli tak to na jakich
    zasadach (amortyzacja)???
    2. Jak z Linuxem, wiem, że nie mogę ściągnąc z mirrora instalacji,w
    jaki sposób mogę nabyć nośnik np. z Auroxem, aby było ok?
    3. Forma opodatkowania przy tym rodzaju działalności, ryczałt, vat
    (pełna księgowość)??? Planuję ok 40.000 zł w ciągu roku, co będzie
    bardziej korzystne dla mnie od strony podatku dochodowego????
    4. Jak wygląda odliczanie części czynszu od podatku (DG w lokalu
    mieszkalnym). Wiem że po zgłoszeniu w spódzielni (trzeba zgłaszać?)
    będzie podwyżka tegoż czynszu?
    5. Ktoś korzysta w www.firma.pl? Dam radę sam poprowadzić pełną
    księgowość?
    6. W 5 poprzednich latach nie prowadziłem DG i obecnie nie
    pracuję, a słyszałem, że teraz ZUS wynosi 260 zł (to wszystko co się
    płaci ZUS-owi?)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl