  • 1. Data: 2003-02-19 08:49:46
    Temat: DG - początek i kilka pytań
    Od: "Kris" <a...@p...com.pl>

    Właśnie przed chwilą przeczytałem że na pieczątkach ma być adres
    zamieszkania a nie adres firmy. Czy musze wystawiony jeden rachunek
    zmieniać? Czy raczej dać sobie spokój i zmienic tylko pieczątkę.
    Ale mam też inne pytania za odpowiedź na które z góry dziekuje.
    Pracuje na etacie i opłacam tylko zdrowotny.
    Usługi informatyczne KPiR ale nie jestem vatowcem gdyż chciałem uniknąć
    papierków.
    Moje pytania są takie:
    1. Wystawilem rachunek taki dla zwolnionych z vatu za archiwizacje 50zł. Tam
    jest tylko cena brutto i nic wiecej.
    2. Kupiłem toner w sklepie za 200zł i sprzedałem za 230zł.
    3. Kupilem nagrywarke zewnetrzna bo potrzebna mi do archiwizacji za 300zł

    A teraz pytania:
    ad 1. Czy takie rachunki mam wystawiać?
    ad2. Jak to zapisac w KPiR? Mam tam ceny netto czy brutto wpisywać?
    ad3. Czy jeżeli kossztów mam wiecej niz dochodu to musze coś do US składać?

  • 2. Data: 2003-02-19 10:12:17
    Temat: Re: DG - początek i kilka pytań
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kris" [...]

> [...]
    > 2. Kupiłem toner w sklepie za 200zł i sprzedałem za 230zł.
    > 3. Kupilem nagrywarke zewnetrzna bo potrzebna mi do archiwizacji za 300zł

    Ano chcial Pan zaoszczedzic, to za oszczednosc tez sie placi...
    > A teraz pytania:
    > ad 1. Czy takie rachunki mam wystawiać?

    Tak rachunek tylko z cena.

    > ad2. Jak to zapisac w KPiR? Mam tam ceny netto czy brutto wpisywać?

    Oczywiscie brutto. cena netto to jest dla VAT-manow

    > ad3. Czy jeżeli kossztów mam wiecej niz dochodu to musze coś do US
    składać?

    Na razie nie. Na koniec roku tak.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-19 10:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, Kris wrote:

    >+ Właśnie przed chwilą przeczytałem że na pieczątkach ma być adres
    >+ zamieszkania a nie adres firmy.

    Proponuję poczekać na podstawę prawną :)
    BTW: wiesz, że jesli masz pieczątki - to co najmniej jedna
    ("urzędowa") powinna zawierać REGON ? To tak na wypadek jakbyś
    jednak zmieniał :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-02-19 16:21:33
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    > Proponuję poczekać na podstawę prawną :)
    > BTW: wiesz, że jesli masz pieczątki - to co najmniej jedna
    > ("urzędowa") powinna zawierać REGON ? To tak na wypadek jakbyś
    > jednak zmieniał :)
    dzięki za odpowiedzi. Będę zmieniał gdyż zapomniałem tytułu przed
    nazwiskiem:)
    Regon mam ale nie miałem Nipu i chyba też tam umieszcze.
    Czy taka pieczątka bedzie wystarczająca?
    Nazwa Firmy
    Imie Nazwisko
    Adres zamieszkania (a nie firmy jak teraz)
    REGON NIP
    Numer tel ale nie wiem czy mi sie zmieści jeszcze:)