  • 1. Data: 2003-02-19 07:29:59
    Temat: Deklaracje poleconym do US?
    Od: "MiKruS" <m...@n...z.pl>

    Przepraszam za glupkowate pytanie, ale czy deklaracje roczne PIT-28 i VAT-7
    mozna przesylac do US listem poleconym?

    --
    MiKruS
    [wytnij 'nospam' z adresu]

  • 2. Data: 2003-02-19 08:27:09
    Temat: Re: Deklaracje poleconym do US?
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "MiKruS" <m...@n...z.pl> napisal w news:b2vbq1$gad$1@foka.acn.pl:

    > Przepraszam za glupkowate pytanie, ale czy deklaracje roczne PIT-28 i
    > VAT-7 mozna przesylac do US listem poleconym?

    Jeżeli pytasz, czy wolno, to odpowiedź brzmi "tak", ale czytaj dalej.
    Można przesyłać listem, ale wtedy nie wiadomo, czy dotarły. I nie ma
    potwierdzenia na to, że się je wysłało. Można przesyłać listem
    poleconym, co daje przekonanie, że dotarły na miejsce, ale nie ma
    potwierdzenia, że się je wysłało (nie dziw się: potwierdzony jest sam
    fakt przesyłki, ale nie udowodnisz, co w niej było). I dlatego większość
    podatników prowadzących DG dostarcza deklaracje bezpośrednio do US, bo
    wtedy dostaje tę ważną pieczątkę.

    Marta /która co najmniej dwa razy musiała nieśc do US kopię deklaracji
    VAT-7, bo oryginał gdzieś "wsiąkł"/

    PS. wydaje mi się, że roczne rozliczenie ryczałtu trzeba było złożyć do
    31 stycznia.

  • 3. Data: 2003-02-19 10:52:46
    Od: "MiKruS" <m...@n...z.pl>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > PS. wydaje mi się, że roczne rozliczenie ryczałtu trzeba było złożyć do
    > 31 stycznia.

    Dziekuje serdecznie za wyczerpujaca informacje.
    Zgadza sie - termin uplywal 31 stycznia, a deklaracja zostala wyslana
    poleconym z uwagi na duza odleglosc do US.
    Chcialem tylko rozwiac swoje watpliwosci.

    Dziekuje jeszcze raz.

    --
    MiKruS
    [wytnij 'nospam' z adresu]

  • 4. Data: 2003-02-19 11:10:07
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > fakt przesyłki, ale nie udowodnisz, co w niej było). I dlatego większość
    > podatników prowadzących DG dostarcza deklaracje bezpośrednio do US, bo

    Jest jakiś wyrok SN w tej materii. Jeśli masz potwierdzenie nadania listu
    poleconego i do tego opłacasz kwoty wynikające z deklaracji, następuje
    domniemanie, że formularze wsyłałeś i nie masz żadnego problemu - US musi
    uznać choćby nawet nie dotarły lub zagineły.

    Kuba

  • 5. Data: 2003-02-19 13:09:16
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "XYZ" <x...@p...pl> napisal w news:3e53660f$1@news.home.net.pl:

> [...]
    > następuje domniemanie, że formularze wsyłałeś i nie masz żadnego
    > problemu - US musi uznać choćby nawet nie dotarły lub zagineły.

    Ciekawa informacja. Możesz podać jakiś namiar? Np. datę wydania
    orzeczenia?

    Marta