  • 1. Data: 2008-08-22 20:11:37
    Temat: DG w mieszkaniu - zakup rolet zewnętrzych
    Od: z...@o...eu

    Witam

    Rozpoczynam DG we własnym mieszkaniu. Niski blok drugie piętro,
    duży taras. Chciałbym założyć solidne rolety okienne - koszt
    ok 3 000. Mogę to spokojnie wrzucić w koszta DG ?
    Podstawa zabazpieczenie antywłamaniowe.

    Pozdrawiam,
    Zoon

  • 2. Data: 2008-08-23 09:16:04
    Temat: Re: DG w mieszkaniu - zakup rolet zewnętrzych
    Od: BartekK <s...@N...org>

    z...@o...eu pisze:
> [...]
    > duży taras. Chciałbym założyć solidne rolety okienne - koszt
    > ok 3 000. Mogę to spokojnie wrzucić w koszta DG ?
    Sądzę że problemu nie ma, pod pewnymi warunkami - masz w tym mieszkaniu
    _wydzielone_ pomieszczenie/miejsce do prowadzenia działalności (co się
    wiąże np z innym podatkiem)? I masz jakiś papier na to że używasz tego
    pomieszczenia (np umowa użyczenia/dzierżawy/czegoś) dla celów DG?
    Kwestia jeszcze tego, czy taka "inwestycja w lokal" nie będzie
    "budowlana" - bo wszelkie drobne remonty (np pomalowanie), adaptacje itp
    (wstawienie odpowiednich mebli, zamontowanie klimatyzacji) można wrzucić
    jako jednorazowy KUP, ale "budowlane" sprawy to już podchodzi pod długą
    (10 lat?) amortyzację inwestycji, i zasadniczo przy 3000zl chyba się tej
    papierkologii nie opłaca...
    Niech się jeszcze wypowiedzą fachowcy :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173