  • 1. Data: 2008-08-21 19:07:01
    Temat: Jaki podatek od sprzedaży nieruchomości ?
    Od: AA <a...@a...pl>

    Mój tato wraz z mamą byli współwłaściecielami lokalu użytkowego
    (handlowego)który nabyli w 1998 roku (współwłasność małżeńska). W
    05.2007 zmarł mój tato. Zostało przeprowadzone postępowanie o
    stwierdzenie nabycia spadku. W 12.2007 orzeczenia stało się prawomocne.
    Współwłaścicielami zostali: mama 4/6 ja 1/6 siostra 1/6. Obecnie chcemy
    sprzedać nieruchomość. Jaki będziemy musieli zapłacić podatek?

    Pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2008-08-22 08:13:47
    Temat: Re: Jaki podatek od sprzedaży nieruchomości ?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A była złozona deklaracja do urzedu skarbowego, w ciągu 30 dni od wydania
    postanowienia przez sąd?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-08-22 19:15:02
    Od: AA <a...@a...pl>

    666 pisze:
    > A była złozona deklaracja do urzedu skarbowego, w ciągu 30 dni od wydania
    postanowienia przez sąd?
    > JaC

    Tak była (zwolnienie 1 grupa podatkowa). Ale gdzieś wyczytałem, że
    jeżeli sprzeda się nieruchomość przed upływem 5 lat to płaci się 19%
    podatku. Chciałem dowiedzieć się jak będzie w tym przypadku.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-28 12:08:27
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    AA napisał(a):

    > stwierdzenie nabycia spadku. W 12.2007 orzeczenia stało się prawomocne.
    > Współwłaścicielami zostali: mama 4/6 ja 1/6 siostra 1/6. Obecnie chcemy
    > sprzedać nieruchomość. Jaki będziemy musieli zapłacić podatek?

    19% od wartości nieruchomości. Albo czekać 5 lat.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2008-08-28 12:11:18
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    AA napisał(a):

    > Tak była (zwolnienie 1 grupa podatkowa). Ale gdzieś wyczytałem, że
    > jeżeli sprzeda się nieruchomość przed upływem 5 lat to płaci się 19%
    > podatku. Chciałem dowiedzieć się jak będzie w tym przypadku.

    Tak, to prawda. Podatek od spadku to raz, a od sprzedaży nieruchomości dwa.
    Dawniejsza ustawa o podatku dochodowym zwalniała od podatku od sprzedaży
    nieruchomości uzyskane w wyniku spadku/darowizny, obecna nie.
    Czyli jak nie kijem go to pałą.

    Polecam isip.sejm.gov.pl i aktualny tekst ustawy o podatku dochodowym.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP