  • 1. Data: 2008-08-23 07:15:34
    Temat: wystawianie faktur między członkami rodziny
    Od: "Piotr" <b...@g...pl>

    Jest taka sytuacja:
    Osoba X prowadzi JDG, osoba Y również. X i Y są małżeństwem. Czy X i Y mogą
    wystawiać sobie nawzajem faktury i wrzucać to w koszty? Czy fakt, że X i Y
    są rodziną nie wiąże się z jakimiś ograniczeniami?

    P.

  • 2. Data: 2008-08-23 09:38:20
    Temat: Re: wystawianie faktur między członkami rodziny
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotr pisze:
    > Jest taka sytuacja:
    > Osoba X prowadzi JDG, osoba Y równie?. X i Y s? ma??enstwem. Czy X i Y mog?
    > wystawiaae sobie nawzajem faktury i wrzucaae to w koszty? Czy fakt, ?e X i Y
    > s? rodzin? nie wi??e sie z jakimi? ograniczeniami?

    Jeśli chodzi o rodzinę, szukaj w archiwum grupy i w necie pod hasłem
    "podmioty powiązane". Transakcje takie, w razie kontroli, mogą być
    wnikliwie analizowane, czy zastosowano "ceny rynkowe", jak w takim
    przypadku nakazuje ustawa, czy może nastąpiła zmiana ceny (w dół lub w
    górę), która była z jakichś powodów korzystna finansowo (i podatkowo)
    dla którejś ze stron :)

    Jednak w przypadku małżeństwa bez rozdzielności majątkowej, trudno mówić
    o sprzedaży czegoś, co przecież jest własnością również drugiej strony.
    Nie wiem jak z usługami...
    Może Gotfryd wyjaśni co i jak :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2008-08-23 10:46:03
    Od: r...@o...pl

    On 23 Sie, 11:38, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    > Jednak w przypadku małżeństwa bez rozdzielności majątkowej, trudno mówić
    > o sprzedaży czegoś, co przecież jest własnością również drugiej strony.
    > Nie wiem jak z usługami...
    > Może Gotfryd wyjaśni co i jak :)

    Mozna, mimo ze cywilnoprawnie to male nieporozumienie. Podatkowo to
    mozna swiadczyc nawet uslugi z DG do wlasnej sc.

  • 4. Data: 2008-08-23 11:17:33
    Od: "Piotr" <b...@g...pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości

    > Jednak w przypadku małżeństwa bez rozdzielności majątkowej, trudno mówić o
    > sprzedaży czegoś, co przecież jest własnością również drugiej strony. Nie
    > wiem jak z usługami...

    Chodzi właśnie o usługi.

    P.

  • 5. Data: 2008-08-23 11:18:36
    Od: "Piotr" <b...@g...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości:

    >Mozna, mimo ze cywilnoprawnie to male nieporozumienie.

    Co to znaczy?

    P.

  • 6. Data: 2008-08-23 11:34:55
    Od: r...@o...pl

    On 23 Sie, 13:18, "Piotr" <b...@g...pl> wrote:

    > Co to znaczy?
    >
    > P.

    To znaczy ze mozesz skutecznie zafakturowac zone lub samego siebie
    mimo ze cywilnoprawnie to nie ma sensu(sprzedaz samemu sobie)

  • 7. Data: 2008-08-27 16:52:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    "Kiedyś" spokojnie US łyknął - sprzedaż członkom rodziny dla odliczeń z ulgi
    budowlanej, choć ględziły pod nosem.
    JaC

    -----