  • 1. Data: 2005-05-09 16:26:37
    Temat: ZUS-zdrowotne-koszt??
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Czy ubezp. zdrowotne można wpisać w koszty prowadzenia działalności
    gospodarczej?? Jak to zaksięgować w KPIR?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-09 17:03:05
    Temat: Re: ZUS-zdrowotne-koszt??
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d5o2vt$hd0$1@opal.futuro.pl>, Mariusz<m...@t...pl>
    wrote:

    > Czy ubezp. zdrowotne można wpisać w koszty prowadzenia działalności
    > gospodarczej?? Jak to zaksięgować w KPIR?

    Nijak, bo nie można. "Księgujesz" to w deklaracji.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2005-05-09 17:06:02
    Od: "Irek Makowski" <imaks'delete'@neostrada.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ubezp. zdrowotne można wpisać w koszty prowadzenia działalności
    > gospodarczej?? Jak to zaksięgować w KPIR?

    Proponuje:
    -przestudiowac ustawe o PDOF
    -zapoznac sie z formularzem PIT-5/PIT5L
    albo:
    -zlecic prowadzenie KPiR komus (osoba, biuro), kto ma pojecie o tym.

    Pozdrawiam,

    Ireneusz Makowski

  • 4. Data: 2005-05-09 17:23:09
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    PS. Nie wszyscy urodzili się biznesmenami - niektórzy (jak ja) chcieliby niekiedy
    uzyskać odp na nurtujące ich pytania i w ten sposób poszerzyć swoją wiedzę.
    Tylko głupiec nie pyta bo nie wie o co...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-05-09 17:31:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Irek Makowski napisał(a):
> [...]
    > -zapoznac sie z formularzem PIT-5/PIT5L
    > albo:
    > -zlecic prowadzenie KPiR komus (osoba, biuro), kto ma pojecie o tym.

    A ja proponuje uproscic prowadzenie dzialalnosci dla "malych misiow", bo
    to co jest to jakis obled. Zasada:
    do 100 kPLN oblicz obrot, daj z tego 2-5% i spierdalaj bez dalszych
    formalnosci, bo czasu na ciebie szkoda.

    --
    Zgorknialy
    MarcinJM byly, maly przedsiabiorca

  • 6. Data: 2005-05-09 18:16:46
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 09 May 2005 19:31:50 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > A ja proponuje uproscic prowadzenie dzialalnosci dla "malych misiow", bo
    > to co jest to jakis obled. Zasada:
    > do 100 kPLN oblicz obrot, daj z tego 2-5% i spierdalaj bez dalszych
    > formalnosci, bo czasu na ciebie szkoda.

    To proponuj (p)osłom a nie na grupie. Członkowie grupy prawa nie stanowia
    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-05-09 20:46:25
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    POPIERAM w 10000%

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-06-15 09:37:43
    Od: "pedronazar" <n...@h...pl>

    Ubezpieczenie zdrowotne nie stanowi kosztu uzyskania przychodu, więc nie
    możne go dopisywać do kosztów w ewidencji (książki przychodów i rozchodów),
    można natomiast pomniejszyć o wpłacone ubezpieczenie zdrowotne kwotę podatku
    dochodowego (wypełniając PIT5) i płacąc go do Urzędu Skarbowego.
    Pozdrawiam
    Piotr

    PS: Widzęże jest Pan laikiem. Sugeruję pomoc kogoś kto sie na tym zna. Nie
    nauczy sie Pan tego na grupach dyskusyjnych, a za błędy w naszym kraju się
    płaci.