  • 1. Data: 2005-05-09 17:40:15
    Temat: Znowu ten zus
    Od: "Bozoo" <p...@z...kom.pl>

    Witam.

    Pytanie co te złodzieje mi zrobią. W ubiegłym miesiącu
    (za marzec) omyłkowo posłałem składkę FP na
    niewłaściwe konto. Zamiast na *53 poszło na *51.
    Zorientowałem się dopiero teraz, jak płaciłem za
    kwiecień. Pytanie - bardzo mam przerąbane? I jak
    ja mam to teraz odkręcić? Podejrzewam, że bez
    ekscytującej wyprawy do pałacusię nie obejdzie?

    Pozdro
    Bozoo

  • 2. Data: 2005-05-09 18:48:06
    Temat: Re: Znowu ten zus
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bozoo wrote:

> [...]
    > kwiecień. Pytanie - bardzo mam przerąbane? I jak
    > ja mam to teraz odkręcić? Podejrzewam, że bez
    > ekscytującej wyprawy do pałacusię nie obejdzie?

    Kiedys sie pomylilem na jakies grosze wlasnie podobnie. No i coz,m w
    nastepnym miesiacu odjalem tu, dodalem tam (tam gdzie nei poszlo sume
    wyslalem w 2 kaewalkach opisanych adekwatnie co do formularzy) -
    sporzadzilem notatke sluzbowa co i jak i dlaczego tak a nie inaczej,
    wlozylem ad acta i .. koniec.

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 3. Data: 2005-05-10 06:35:25
    Od: "Bozoo" <...@...com>

> [...]
    > wyslalem w 2 kaewalkach opisanych adekwatnie co do formularzy) -
    > sporzadzilem notatke sluzbowa co i jak i dlaczego tak a nie inaczej,

    Moje acta jakoś sobie doprowadzę, tylko żeby te łebki w zusie sie nie
    czepiali.
    A jak to wpłynie na ew. zasiłek, jeśli zlikwiduję działalność?
    Ponoć trzeba płacić FP przez min. 18m-cy, ale czy można z taka przerwą?

  • 4. Data: 2005-05-10 07:48:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 May 2005, Bozoo wrote:

    >+ Ponoć trzeba płacić FP przez min. 18m-cy, ale czy można z taka przerwą?

    Tak BTW: sam wykryłem ostatnio taką "źle oznaczoną wpłatę".
    Mam zamiar wystąpić o przeksięgowanie i *uznanie wpłaty* w terminie.
    Zdaje się że taka dyspozycja musi być :) - kiedyś już miałem "zacięcie"
    w nieprawidłowo opisanych wpłatach i panienka z okienka tłumaczyła mi
    że "wniosek płatnika musi być, bo ZUS nie może sam z siebie przeksięgować
    czyichś pieniędzy" - co wyjątkowo logicznie brzmi :)
    A uznanie terminowości wpłaty to sprawa osobna - bo jakby przeksięgowania
    dokonali na dzień przyjęcia wniosku no to wyszłoby że przez jakiś czas
    była zaległość.
    Mieć nadzieję że nie będą się czepiać ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-10 07:59:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bozoo wrote:

    Generalnie z tego co ludzie mowia, i to ci pracujacy w urzedach - w
    ZUSie jest tak, ze liczy sie to co jest na papierze, a nei to co na
    koncie. Czyli calkiem inaczej niz np. w US - gdzie jak nie ma na koncie,
    to chocby cuda byly na papierze to jest zle.

    Mnie sie to zdarzylo dosc dawno, na samym poczatku, bo czlowiek nie
    przyzwyczajony placic to tu to tam i jeszcze to dzielic na trzy. Czyli 2
    latka temu. Mialem w tym czasie 2 wezwanai do wyjasnienia (jakies
    pomylki w drukach - a raczej skaner cos zle poczytal) - i to tyle.

    Pozdr

  • 6. Data: 2005-05-10 08:19:41
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <p...@z...kom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwiecień. Pytanie - bardzo mam przerąbane? I jak
    > ja mam to teraz odkręcić? Podejrzewam, że bez
    > ekscytującej wyprawy do pałacusię nie obejdzie?

    W tą stronę, to można(?) się mylić.
    Na "51" masz nadpłatę
    Na "53" masz niezapłacone.

    Ja w takiej sytuacji
    w kolejnym miesiącu zapłaciłem mniej na 51
    (z chorobowego się nie wypada)
    53 zapłaciłem. Odsetki od małej kwoty sa tak małe,
    że nie trzeba ich płacic.

    BAH

  • 7. Data: 2005-05-10 09:47:21
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 10 maj o godzinie 09:48, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > że "wniosek płatnika musi być, bo ZUS nie może sam z siebie przeksięgować
    > czyichś pieniędzy" - co wyjątkowo logicznie brzmi :)

    Tak, musi zajść 'przeksięgowanie środków' - na Twój wniosek.
    Ale to akurat 'na chwile obecną' nie jest jeszcze możliwe!!!
    Ni edalej jak 3-4 miesiące temu miałem podobny przypadek, wniosek o
    przeksięgowanie wysłany ale właśnie panienka poinformowała że wniosek ten
    'poleży do czasu aż system będzie pozwalał na przeksięgowanie wpłat'.

    > Mieć nadzieję że nie będą się czepiać ;) !

    Złóż wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami ;) -
    będziesz wiedział 'co im nie gra' na Twoim rachunku ;)

    --
    Herbi
    10-05-2005 11:47:20

  • 8. Data: 2005-05-11 09:00:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 May 2005, Herbi wrote:
    [...]
    >+ Złóż wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami ;)

    Chyba tak wcześniej czy później zrobię :]
    Bo poprzednio kierowałem pismo to Działu Składek (ja tego nie
    wymyśliłem, SKĄDŚ miałem informację że tam właśnie trzeba, pewnie
    ...z ZUSu :)) a tym razem pani z informacji zażądała zapodania
    jako właściwego Działu Rozliczeń !

    >+ będziesz wiedział 'co im nie gra' na Twoim rachunku ;)

    Oj... ciekawych rzeczy się dowiem :[
    Przez ponad pół roku wysyłałem wpłaty z niewłaściwym numerem
    deklaracji (podawałem kolejno - za styczeń 01, za luty 02,...
    w październiku dostałem pismo że system nie przyjmuje do
    wiadomości istnienia 8 deklaracji za sierpień, widać
    można złożyć tylko 7 korekt :>). Później co miesiąc
    dostawałem żądanie wyjaśnienie dlaczego nie ma "deklaracji
    o numerze n dla 1<n<8" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-11 12:34:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0505111055130.1988@athlon> wstukał:

> [...]
    > można złożyć tylko 7 korekt :>). Później co miesiąc
    > dostawałem żądanie wyjaśnienie dlaczego nie ma "deklaracji

    I co im odpowiedziałeś?
    Mnie dali spokój z takimi pytaniami, po wyjaśnieniu, że ten ich genialny
    program, którego każą używać mnie do tego zmusił. Nie moja wina, że
    "wysłałem", skoro przed włożeniem do koperty zorientowałem się, że jest źle
    i program wygenerował mi kolejny numer.

    --
    Stacja dyskietek ma 4 wkręty z jednejstrony i 4 wkrety z drugiej strony. W
    zalezności od obudowy nie zawsze łatwo wykręcić te wkrety.

  • 10. Data: 2005-05-11 15:30:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, 'Tom N' wrote:

> [...]
    >+ > deklaracji (podawałem kolejno - za styczeń 01, za luty 02,...
    >+ > w październiku dostałem pismo że system nie przyjmuje do

    Złożyłem wyjaśnienie (nie widzę u siebie dokumentu elektronicznego,
    być może spisałem u nich "na kolanie"). Na razie cisza :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)