  • 1. Data: 2005-05-09 20:12:21
    Temat: odliczenie wydatków na internet a VAT
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Jednoosobowa DG, KPiR, VAT.
    Co miesiąc odliczam VAT za internet. Czy dobrze rozumiem, że w rozliczeniu
    rocznym mogę dodatkowo odliczyć 760 PLN od dochodu?

  • 2. Data: 2005-05-09 22:20:57
    Temat: Re: odliczenie wydatków na internet a VAT
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jednoosobowa DG, KPiR, VAT.
    > Co miesiąc odliczam VAT za internet.
    Re : Jeśli odliczasz VAT, to internet musi być Twoim kosztem w DG. Nie można
    odliczyć VAT od tego, co nie stanowi KUP.

    Czy dobrze rozumiem, że w rozliczeniu
    > rocznym mogę dodatkowo odliczyć 760 PLN od dochodu?
    Re : To ile razy chcesz "odliczyć" ten sam wydatek ?

  • 3. Data: 2005-05-10 07:18:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 May 2005, Andrzej R. wrote:

    >+ Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał [...]
    >+ > Czy dobrze rozumiem, że w rozliczeniu
    >+ > rocznym mogę dodatkowo odliczyć 760 PLN od dochodu?
    >+ Re : To ile razy chcesz "odliczyć" ten sam wydatek ?

    Chce raz odliczyć i raz zaliczyć w koszt :) - to są dwie
    różne operacje podatkowe. A logika podatkowa nie zawsze
    przystaje do "normalnej" logiki :[
    Zdaje się że kiedyś taka "wpadka" ustawodawcy była.
    Teraz jest zapis "zabezpieczający":
    ++++ z ustawy ++++
    13a. Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od
    dochodu, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów lub nie zostały odliczone od przychodu na podstawie
    ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
    ----

    Jakby go (zapisu) nie było - to by pewnie mógł :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-10 22:57:25