  • 1. Data: 2002-03-02 21:20:14
    Temat: Majac dzial. gosp. w jaki sposob..
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    ... mozna sobie odliczyc i czy mozna :

    - telefon prywatny
    - oplaty czynszowe w zajmowanym lokalu
    itd.itp.

    Zakladajac,ze dzial. gosp. zarejestrowana jest w prywatnym mieszkaniu,
    ktorego jestem wlascicielem.

    Dodatkowo, czy zmieniaja sie wtedy oplaty za czynsz ?

    Dlaczego pytam:
    Chcialbym w przyszlosci zalozyc dzial. gosp. aby nie miec problemow ze
    znalezieniem pracy. Firme (chyba :) chcialbym zalozyc i zarejestrowac na
    mieszkanie. Koszty (czynsz,telefon) chcialbym sobie w przyszlosci odliczac
    (jakos :)). Czy jest to mozliwe ? Jakie warunki musialbym spelnic ?

    E-MAIL : p...@i...pw.edu.pl Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    UIN: 48215626, GG: 70701

  • 2. Data: 2002-03-02 21:59:37
    Temat: Re: Majac dzial. gosp. w jaki sposob..
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Papik <p...@v...iem.pw.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@v...iem.pw.edu.pl...

> [...]
    > - oplaty czynszowe w zajmowanym lokalu
    > itd.itp.
    > PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing

    Dzialalnosc mozesz zarejestrowac w mieszkaniu. Czesc czynszu proporcjonalnie
    do zajmowanej na dzialalnosc powierzchni wliczasz w koszty
    dzialalnosci.Podobnie z energia, Telefon stacjonarny-abonament absolutnie
    nie wliczasz a oplaty za impulsy czesciowo wg uznania i rozsadku.
    powodzenia.Anusia

  • 3. Data: 2002-03-02 23:02:12
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Dnia Sat, 2 Mar 2002 22:59:37 +0100, Anna Kowal napisał/napisała:
    [...]
    >dzialalnosci.Podobnie z energia, Telefon stacjonarny-abonament absolutnie
    >nie wliczasz a oplaty za impulsy czesciowo wg uznania i rozsadku.
    >powodzenia.Anusia

    Czy cos sie zmieni jesli telefon bedzie na firme przerejestrowany ?
    (srednio za telefon wychodzi mi ~120zl, max 160zl).

  • 4. Data: 2002-03-03 08:28:39
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Czy cos sie zmieni jesli telefon bedzie na firme przerejestrowany ?
    > (srednio za telefon wychodzi mi ~120zl, max 160zl).

    Mając telefon na firmę, masz prawo odliczenia VAT-u. Kwotowo wyjdą różnice
    groszowe.

    Pozdrawiam
    Krzysztof