    From: "Radomir" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna
    Date: Mon, 24 Mar 2014 12:41:27 +0100

    Witam

    31 grudnia zeszłego roku przekazałem darowiznę na cel charytatywny wskazany
    na stronie Caritas Polska. Mój przelew nie szedł jednak na konto Caritas,
    lecz do ECARD. Na przelewie mam podanego tegoż odbiorcę, natomiast w tytule
    operacji jest napisane "OPŁATA PRZEZ MTRANSFER DLA CARITAS POLSKA NR ZAM" i
    dalej jakiś tam nr operacji. Na przelewie jako data księgowania i data
    operacji podany jest 31 grudnia 2013.

    Natomiast z Caritas Polska otrzymałem list z podziękowaniem zawierający
    informację, że otrzymała ona (Caritas Polska) tę kwotę dn. 3 stycznia br.

    Czy przekazaną w ten sposób darowiznę można w ogóle odliczyć od podatku
    dochodowego? Jeśli tak, to czy odliczenie przysługuje w PIT za rok 2013, czy
    w PIT za rok 2014?

    Pzdr
    RK