  • 1. Data: 2006-11-24 10:21:22
    Temat: zaniżona faktura VAT
    Od: gollum <n...@u...pl>

    krótko zwięźle i na temat

    kupiłem rzecz za 30.000zł, dostałem fakturę VAT na 1000zł.
    posiadam umowę kredytową z banku na tą rzecz, na której jest kwota 30.000zł.
    na umowie kredytowej oraz na fakturze VAT są oznaczenia przedmiotu,
    które jednoznacznie identyfikują przedmiot.
    co mogę z tym zrobić? nie podoba mi się ta zaniżona faktura... zgłosić
    ten fakt do US czy żądać od sprzedającego wystawienia korekty aby kwota
    się zgadzała z rzeczywistą kwotą zapłaty?

  • 2. Data: 2006-11-24 10:41:03
    Temat: Re: zaniżona faktura VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 11:21:22 gollum <n...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    > ten fakt do US czy żądać od sprzedającego wystawienia korekty aby kwota
    > się zgadzała z rzeczywistą kwotą zapłaty?

    Poproś o faktura korygującą a jeśli nie dostaniesz to do UKS podkabluj

  • 3. Data: 2006-11-24 11:04:21
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Poproś o faktura korygującą a jeśli nie dostaniesz to do UKS podkabluj

    Oczywiscie poprosic na piśmie? Ile czasu im dać na wystwienie takiej
    faktury? Jest to jakos prawnie unormowane?

  • 4. Data: 2006-11-24 11:25:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 12:04:21 gollum <n...@u...pl> napisał(a):

    > Oczywiscie poprosic na piśmie? Ile czasu im dać na wystwienie takiej
    > faktury? Jest to jakos prawnie unormowane?

    Nie wiem, ale pewnie zaraz ktoś odpowie.
    Przy czym to poproś to bardziej zażądaj niz popros :)

  • 5. Data: 2006-11-24 11:57:16
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Witam
    Płaciłeś przelewem czy gotówką, jeżeli gotówką czy masz
    potwierdzenia na 30k zł.
    Bo jeżeli nie, to koleś powie, że sprzedał ci za tysiaka i tyle
    kasy otrzmał.
    Pewnie chciał zaoszczędzić na podatkach.

    pozdro
    cienki

  • 6. Data: 2006-11-24 12:02:53
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Bo jeżeli nie, to koleś powie, że sprzedał ci za tysiaka i tyle
    > kasy otrzmał.
    > Pewnie chciał zaoszczędzić na podatkach.

    Czytałeś to, co napisałem?

    posiadam umowę kredytową z banku na tą rzecz, na której jest kwota 30.000zł.
    na umowie kredytowej oraz na fakturze VAT są oznaczenia przedmiotu,
    które jednoznacznie identyfikują przedmiot.

    W moim mniemaniu to wystarczający dowód... Sądzę, że w razie czego dla
    urzędu skarbowego także...

  • 7. Data: 2006-11-24 12:15:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 13:02:53 gollum <n...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    > które jednoznacznie identyfikują przedmiot.
    >
    > W moim mniemaniu to wystarczający dowód... Sądzę, że w razie czego dla

    Kwestia gotówka-przelew dalej jest - bo może się dogadałeś z kolesiem
    że on da cene 30k na towar za 1k, weżmiesz kredyt na 30k, kupisz od niego
    za 1k,
    dasz mu na podatki od ceny 30k a reszte przeznaczysz na co innego.
    On sie jednak przestraszyl przekretu i wystawil fakture prawidlowo
    i teraz chcesz sie na nim zemsic :)

  • 8. Data: 2006-11-24 12:25:00
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > dasz mu na podatki od ceny 30k a reszte przeznaczysz na co innego.
    > On sie jednak przestraszyl przekretu i wystawil fakture prawidlowo

    W taki sposob mozna sobie dorobic wiele ideologii. Tak czy inaczej
    posiadam dowod wplaty 10.000zl (najpierw byl zadatek 1.000zl, pozniej
    koles potwierdzil otrzymanie 9.000zl gotowka), pozostale 20.000zl dostal
    przelewem z banku na swoje konto.
    Czy to zmienia Twoj tok myslenia?

  • 9. Data: 2006-11-24 12:35:32
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Spokojnie
    W takim przypadku koleś w momencie otrzymania zadatku wystawia
    fakturę zaliczkową na tysiaka i własnie może to jest ta faktura. Po
    zakończeniu całej transakcji powinien wystawić fakturę końcową -
    może tu jest problem. Ile czasu mineło od zakończenia transakcji?

    pozdro
    cienki

  • 10. Data: 2006-11-24 12:52:00
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > zakończeniu całej transakcji powinien wystawić fakturę końcową -
    > może tu jest problem. Ile czasu mineło od zakończenia transakcji?

    Zadatek dostal 10.11, reszte pieniedzy 13.11 i wtedy tez zostala
    zakonczona transakcja miedzy nami; fakture wystawil 13.11 i na pewno nie
    jest to faktura tylko na zadatek. Sprawa dotyczy zakupu sprowadzonego
    auta, wiec chyba sprawa jest dosc jasna, ze taka zanizona faktura
    zostala wystawiona celowo w celu unikniecia placenia podatkow.