  • 1. Data: 2006-11-24 07:42:56
    Temat: Zgłoszenie do ZUS
    Od: "Magik_Gliwice" <w...@i...pl>

    witajcie

    pracuje na pełny etat i rozpocząłem działalnośc gospodarcza - mam
    pytanie jakie formularz musze zanieśc do ZUS-u ? wiem ze bede płacił
    jedynie ubezpieczenie zdrowotne :) na jakim druczku mam to im
    przedstawic ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-24 08:39:48
    Temat: Re: Zgłoszenie do ZUS
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 08:42:56 Magik_Gliwice <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > pytanie jakie formularz musze zanieśc do ZUS-u ? wiem ze bede płacił
    > jedynie ubezpieczenie zdrowotne :) na jakim druczku mam to im

    Jeśli masz z etatu minimalne wynagrodzenie(jeśli pracujesz np na 1/16 etatu
    to tez musisz miec minimalne, a nie 1/16 minimalnego), to faktycznie
    tylko zdrowotne,
    rejestrujesz sie jako platnik sklatek na ZFA i do tego zglaszsz do
    zdrowotnego na ZZA
    (chyba ze przedsieborcy musza zawsze na ZUA, w sumie nie wiem :) choc
    glupie by to bylo ).

  • 3. Data: 2006-11-24 10:15:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 09:39, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Jeśli masz z etatu minimalne wynagrodzenie(jeśli pracujesz np na 1/16 etatu
    > to tez musisz miec minimalne, a nie 1/16 minimalnego), to faktycznie
    > tylko zdrowotne,

    Right ;)

    > rejestrujesz sie jako platnik sklatek na ZFA

    A jeżeli musiałby na ZPA - to co wtedy?
    Nie napisał jakiego typu, charakteru rozpoczął DG ... może ma osobowść
    prawną? ;)
    To tylko tak wKF żeby nie było że ... ;)

    > i do tego zglaszsz do zdrowotnego na ZZA

    Dokładnie.

    > (chyba ze przedsieborcy musza zawsze na ZUA

    Nie - ma płatnik zgłosić go "na ZZA".
    Gdyby była konieczność innych ubezpieczeń -to wtedy wchodzi w rachubę ZUA -
    ale w przedstawionej sytuacji - tylko ZZA (osoba ubezpieczona).
    No i oczywiście wcześniej zgłoszenie płatnika.

    --
    Herbi
    24-11-2006 11:14:57

  • 4. Data: 2006-11-24 10:39:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 11:15:00 Herbi <z...@o...pl> napisał(a):

    > A jeżeli musiałby na ZPA - to co wtedy?
    > Nie napisał jakiego typu, charakteru rozpoczął DG ... może ma osobowść
    > prawną? ;)
    > To tylko tak wKF żeby nie było że ... ;)

    Ano masz racyje :)

    > Dokładnie.

    > Nie - ma płatnik zgłosić go "na ZZA".

    Tak też myślałem, sam zgłaszałem ludzi i na ZZA i na ZUA ale nie byłem
    pewien czy dla przedsiębiorcy nie ma sztywnego uregulowania.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-24 10:52:54
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 11:39, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Tak też myślałem, sam zgłaszałem ludzi i na ZZA i na ZUA ale nie byłem
    > pewien czy dla przedsiębiorcy nie ma sztywnego uregulowania.

    Na ZZA nie zgłaszasz *przedsiębiorcy* - tylko ubezpieczonego.
    Na ZUA jest ta sama sytuacja.

    Co do faktu iż zgłaszałeś jednych na ZUA a innych na ZZA wynika iż u tych z
    "ZZA" występował zbieg ubezpieczeń i zgłaszałeś ich *tylko* do zdrowotnego.
    Natomiast ZUA jest do zgłoszenia zarówno na SUS jak i UZ.

    --
    Herbi
    24-11-2006 11:52:48