  • 1. Data: 2004-06-22 03:50:32
    Temat: Darowizna, podzial majatku a podatek
    Od: sofar<s...@f...onet.pl>

    Witam!

    Razem z zona dostalismy w 2001r. od moich rodzicow mieszkanie
    wlasnosciowe jako darowizna. Nie zaplacilismy podatku od spadkow i
    darowizn.

    Teraz robimy podzial majatku (ja dostaje mieszkanie a polowe wartosci
    mieszkania dostaje zona) w zwiazku z tym mam pytanie:
    czy zona powinna zaplacic jakas czesc podatku (nie minelo jeszcze 5 lat od
    darowizny).

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 2. Data: 2004-06-22 05:49:41
    Temat: Re: Darowizna, podzial majatku a podatek
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

    sofar<s...@f...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Razem z zona dostalismy w 2001r. od moich rodzicow mieszkanie
    > wlasnosciowe jako darowizna. Nie zaplacilismy podatku od spadkow i
    > darowizn.

    art 16 ustawy o posid??

    > Teraz robimy podzial majatku (ja dostaje mieszkanie a polowe wartosci
    > mieszkania dostaje zona)

    płacisz jej za ta połowę??? odkupujesz???

    w zwiazku z tym mam pytanie:
    > czy zona powinna zaplacic jakas czesc podatku (nie minelo jeszcze 5 lat od
    > darowizny).

    jeżeli odpowiesz namoje pytania, to ja odpowiem na twoje ??

  • 3. Data: 2004-06-22 06:27:48
    Temat: Re[2]: Darowizna, podzial majatku a podatek
    Od: sofar<s...@f...onet.pl>

    Witam,

    W liscie datowanym 2004-06-22 <mid:cb8h9l$2rt$1@inews.gazeta.pl>
    Slayer(s...@W...gazeta.pl)napisal(a):

    S> art 16 ustawy o posid??

    Tak. Zgadza sie. Nie zaplacilismy podatku, ale mieszkanie trzeba
    posiadac przez 5 lat.

    S> płacisz jej za ta połowę??? odkupujesz???

    Jutro ide do notariusza, spisujemy rozdzielnosc majatkowa oraz podzial
    majatku. Ja jej w ciagu 3 miesiecy mam zaplacic polowe wartosci
    mieszkania (wartosc mieszkania 45000zl teraz, darowizna 40000zl).
    Ze mna nie ma problemu, bo ja nadal bede posiadal swoja czesc, gorzej
    z zona. A jak znam zycie to bedzie chciala mi wcisnac te podatek.

    S> jeżeli odpowiesz namoje pytania, to ja odpowiem na twoje ??

    Dziekuje za zainteresowanie.
    Przepraszam ze od razu nie napisalem wszystkiego, ale nie znam sie na
    prawie, nie mam pojecia, co jest wazne.

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

    zalaczniki: <<none>>

  • 4. Data: 2004-06-22 07:46:34
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    sofar<s...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ze mna nie ma problemu, bo ja nadal bede posiadal swoja czesc, gorzej
    > z zona. A jak znam zycie to bedzie chciala mi wcisnac te podatek.

    IMHO żona nie zapłaci zawieszonego podatku od darowizny z uwagi na zapis art.
    16 ust.7 o oposid
    "Nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji zbycie udziału w budynku lub
    lokalu na rzecz innego ze spadkobierców lub obdarowanych ..."

    ale to wymaga jeszcze zweryfikowania... ;-)