  • 1. Data: 2004-06-22 05:41:07
    Temat: sprzedaż śr.trw. w kredycie.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    prowadząc spółkę cywilną kupiliśmy ze wspólnikiem samochód ciężarowy na
    kredyt.
    Spółkę cywilną zamykamy, w międzyczasie otworzyliśmy sp. z o.o. (nie
    przekształcaliśmy -> sp. z oo to całkiem nowy podmiot).
    Mamy już podpisany aneks do umowy kredytowej w której zmienia się
    kredytobiorca na Spółkę zoo.

    Jak w takim razie wystawić fakturę na samochód ze s.c. na spółkę zoo? (do
    przerejestrowania w urzędzie dzielnicy?)

    Wartość przejętego kredytu: 8428.06 pln
    Wartość sprzedaży samochodu 12200 brutto.

    Rozumiem, iż wystawiam fakturę ze spółki cywilnej:

    Samochód ciężarowy, 10000 netto, 2200 vat,
    forma płatności: gotówka/cesja wierzytelności ???
    zapłacono 3771,94 pln; 8428,06 - do zapłaty???

    Jeżeli ktoś przechodził przez coś takiego, bardzo proszę o podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-06-22 14:48:08
    Temat: Re: sprzedaż śr.trw. w kredycie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Samochód ciężarowy, 10000 netto, 2200 vat,
    >+ forma płatności: gotówka/cesja wierzytelności ???
    >+ zapłacono 3771,94 pln; 8428,06 - do zapłaty???

    Jako że nikt nic nie pisze... to ja się odezwę iż bilans mi się
    nie zgadza. S.C. przecież nie sprzedaje towaru za 12200 zł
    a jedynie 3772 zł - bo reszta samochodu jest "w długu", stąd
    nie podoba mi się "do zapłaty": kto komu ma zapłacić, S.C. sp.zoo
    czy na odwrót ?

    >+ Jeżeli ktoś przechodził

    Zeznaję że nie przechodziłem a nie mam chwilowo koncepcji jak
    powinien być "podzielony" VAT :[
    Sugestia: może łatwiej być znaleźć w necie opis sprzedaży budynku
    obciążonego hipoteką: taki sam układ, sprzedaż z "przyrośniętym"
    prawem (a raczej obciążeniem :]) majątkowym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-06-23 05:07:53
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > a jedynie 3772 zł - bo reszta samochodu jest "w długu", stąd
    > nie podoba mi się "do zapłaty": kto komu ma zapłacić, S.C. sp.zoo

    Owszem, reszta samochodu jest 'w długu' ale mamy przeniesienie własności
    CAŁOŚCI samochodu.

    Od strony S.C.: rok temu kupowaliśmy ten samochód, wpłata własna 30%, reszta
    kredyt.
    Na całość wartości samochodu wystawiona była faktura vat i dostaliśmy zwrot
    tego vat'u.
    W chwili obecnej: wartość księgowa 8.000 - więc podatek do zapłaty będzie
    jedynie od różnicy - od 2.000.
    Faktura przez s.c. i tak musi zostać wystawiona na całość samochodu i vat
    zostanie odprowadzony.
    --- wszystko zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.

    Co do strony sp. z o.o.:
    od strony księgowej: dostaje fvat na samochód (zwracać vat'u nie będziemy):
    10000 - środki trwałe, 2200 vat ; zapłata z kasy 3772 a reszta na
    zobowiązania z tyt. kredytu bankowego.
    --- i niby też zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.

    W każdym razie wystawiłem fakturę, dzisiaj jadę kontrolnie do wydziału
    komunikacji i odwiedzę urząd skarbowy - ciekaw jestem jak to skomentują w
    urzędzie skarbowym.
    ;-)

    Dziękuję Gotfryd za komentarz,
    dam znać jeżeli będą inne wytyczne z urzędu skarbowego.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński