  • 1. Data: 2005-01-31 10:01:47
    Temat: Data powstania obowiazku podatkowego od umozenia dlugu
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Bedac doktorantem pobieralem stypendium. Niestety nie zlozylem, a tym samym
    nie obronilem pracy doktorskiej, co zaowocowalo skresleniem z listy
    sluchaczy studium doktoranckiego. Poinformowano mnie o tym w listopadzie
    2004. Odwolalem sie, ale odwolanie zostalo odrzucone. W konsekwencji
    uczelnia (zgodnie z regulaminem) wystapila dnia 31 grudnia 2004 o zwrot
    stypendium. Jednoczesnie w zwiazku z prowadzeniem przeze mnie zajec umorzyla
    mi 50% tej kwoty. Od tej decyzji przyslugiwalo mi odwolanie w terminie 14
    dni. Odwolalem sie. Niestety juz 5 stycznia przyszedl PIT z informacja, iz
    kwote umorzenia nalezy uznac jako przychod i ujac w rozliczeniu rocznym. Z
    tym nie zamierzam dyskutowac.

    Chcialbym jednak dowiedziec sie, kiedy nastepuje faktyczne umorzenie:
    a) w dniu wystawienia decyzji (27 grudnia 2004)
    b) w dniu jej otrzymania przeze mnie (31 grudnia 2004)
    c) w dniu, kiedy decyzja uprawomocni sie, czyli otrzymam odpowiedz na moje
    odwolanie (prawdopodobnie luty 2005).

    Zmierzam do tego, aby kwote umorzenia zaliczyc jako przychod w roku 2005,
    gdyz z pewnych wzgledow jest to dla mnie korzystniejsze. Co o tym sadzicie i
    jakie kroki powinienem podjac, skoro PIT przeslany zostal do wlasciwego
    US...

    Pozdrawiam

    fenRis