    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Date: Sat, 4 Jan 2003 11:25:39 +0100

    Witam,

    Prowadze 1-os DG, KPiR na zasadach ogolnych, VAT co miesiac,
    w EST samochod osobowy (potencjalnie).

    Pytanie mam proste, choc moze wydac sie dziwne:

    Czy do prawidlowego wypelnienia deklaracji VAT7 potrzebna jest KPiR
    czy tez opieram sie TYLKO o te dwie vatowe ewidencje zakupów i sprzedaży?

    Pytanie dodatakowe - czy do ksiegi ewidencji zakupów w ogole wpisuję się
    takie pozycje z KPiR, ktore nie są zwiazane z VAT (np. benzyna, amortyzacja
    samochodu osobowego, ZUS-y, zakup czegos tam o stawce "ZW")?

    Jesli tych rzeczy sie nie przepisuje do ewidencji zakupow, to prawdopodobnie
    odpowiedz na moje pierwsze pytanie brzmi, ze wypelniajac VAT7
    nie trzeba zagladac do KPiR.

    Przyczyną moich watpliwosci jest kolumna nr 23 w ewidencji zakupow:
    "Zakupy, za ktore nie przysluguje odliczenie - zakupy nie opodatkowane,
    zakupy z zawieszonym poborem podatku".

    Co sie tak naprawde do tej kolumny wpisuje?

    Jest to dla mnie bardzo istotne, bo jesli zakupy nieopodatkowane, czy koszty
    takie jak ZUS-y, benzyna, jakos wplywaja na sposob wypelnienia VAT7,
    to mam o 4 tygodnie mniej na decyzje czy w listopadzie wpisalem
    samochod do EST czy nie wpisalem.

    Dzieki!

    Latet