  • 41. Data: 2003-01-12 09:43:40
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Wg ustawy masz prawo odliczać VAT od kosztów poniesionych
    > w celu uzyskania dochodów obłożonych VAT, a nie masz
    > prawa odliczenia (tylko zaliczenie w KUP) VATu od kosztów
    > poniesionych na cele przychodów zwolnionych.
    > Ponosisz jakieś koszty (obłożone VAT) *w celu zarobienia
    > na odsetkach* bankowych ??

    Ciekawe postawienei sprawy...

    Ja to rozumialem tak:
    mam przychody opodatkowane VAT i zwolnione z VAT.
    Zalozmy, ze te pierwsze stanowią 90%, a te drugie 10%.

    Teraz mam zakupy (koszty), ale zadnych z nich nie moge scisle
    i jednoznacznie powiazac tylko z przychodami vat
    (np. rachunki za telefon, ktory służy całej mojej działalnosci).

    Tak wiec nie moge odliczyc calego vat od telefonu,
    a jedynie 90% tego vat (tak to wychodzi z wzrotow na VAT-7).

    Ty rzucisles na sprawe calkiem inne swiatlo, mozna powiedziec backlight.
    Twierdzisz, ze skoro nie musze palcem kiwnąć, aby zarobić odsetki,
    to żadne moje koszty nie są z tym przychodem związane.
    Jesli wiec poza odsetkami cała przychody mam ovatowane,
    to cały vat z kosztów moge odliczyc.

    Dobrze zrozumialem?

    Czyli - zeby to w praktyce ze wzrorow wyszlo i sie zgadzalo,
    to po prostu nie powinieniem przychodu z odsetek
    przepisywac jako sprzedaz z KPiR do ewudencji sprzedazy?
    Zgadza sie?

    Dzieki,

    Latet

  • 42. Data: 2003-01-12 12:13:51
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > OK :) Ale należy tępić z powodu jak niżej.

    Oj Gotfryd Ty to odrazu kijem.Chłopak młody,zapalony do wiedzy (i bardzo
    dobrze),to i jakiś lapsus może mu się zdarzyć.Chętnym do nauki w
    początkowej fazie trzeba wybaczać,choć ja jestem zwolennikiem rzucania na
    otwarte wody.Ot miałem jakąś chwilę słabości do miłego jak mi się wydaje
    Lateta.Latet -koniec pobłażania,szykuj poduchę,bo i mnie się za
    pobłażliwość dostało

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 43. Data: 2003-01-12 12:33:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Dla porządku: struktura dochodów służy[ła][1] do określenia
    > wartości VAT przy sprzedaży nieewidencjonowanej kasą (to nie
    > do ciebie, ale profilaktycznie nim ktoś spyta :)).

    a nie przychodów przypadkiem? Uważam że "dochód" i odmiany tego
    pojęcia,nijak się mają do Ustawy o podatku VAT.
    No chyba że są jakieś "wyjątki" dla "kasiarzy".Nigdy nie byłem
    "kasiarzem" i dlatego problem kas jest mi obcy.
    Znając "perfekcyjność" naszych ustaw dopuszczam wystąpienie takiego
    określenia,o jakim piszesz.

  • 44. Data: 2003-01-13 11:46:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ > Dla porządku: struktura dochodów służy[ła][1]
    [...]
    >+ a nie przychodów przypadkiem?

    Oczywiście, kajam się...
    Masz okazję oddać "kijem" :)
    Bo co do "obrywania" to prawda - ciebie się przyczepiłem :) :O,
    nie Lateta !
    (no i dostanie mi się... ;[)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2003-01-13 18:14:11
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > [...]
    > Masz okazję oddać "kijem" :)

    Za takie cóś kijem tylko? Rozpalony do czerwoności pręt stalowy,należy Ci
    wetknąć w ...........:-))))

    > Bo co do "obrywania" to prawda - ciebie się przyczepiłem :)

    No przecież na kogoś musi wypaść, prawda? A że na mnie,to cóż , muszę w
    coś zagrać, może i tam wypadnie?

    > (no i dostanie mi się... ;[)

    Taki spragniony jesteś? To nic z tego -za karę.

  • 46. Data: 2003-01-18 10:46:44
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Atomek" <l...@p...onet.pl> skribis:

    >jej podstawie dalo sie prawidlowo zlozyc deklaracje VAT-7. Jezeli twoja
    >firma prowadzi sprzedaz nieudokumentowana, i jedyna informacja jaka na
    >koniec dnia posiadaz jest kwota utargu, to mozesz w celu okreslenia
    >podatkowej struktury tej sprzedazy posilkowac sie struktura zakupow.

    Ale jezeli jest to sprzedaz nieudokumentowana, ale wiadomo ile czego
    (np 2 sztuki towaru po 100 zl i 22% vat, 2 szt po 30 zl i zwolnionego)
    to nie trzeba sie posilkowac struktura zakupow?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci".
    Zobacz:

  • 47. Data: 2003-01-18 23:54:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jan 2003, l:e:h wrote:
    [...]
    >+ Ale jezeli jest to sprzedaz nieudokumentowana, ale wiadomo ile czego
    >+ (np 2 sztuki towaru po 100 zl i 22% vat, 2 szt po 30 zl i zwolnionego)
    >+ to nie trzeba sie posilkowac struktura zakupow?

    IMHO nawet nie wolno by było :)
    Tylko wytłumacz mi skąd te informacje jeśli sprzedaż jest
    *nie*udokumentowana ? ;)

    >+ Pozdrawiam, Leh.

    wzjm, Gotfryd

  • 48. Data: 2003-01-21 09:37:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    jan.zabrze.pl...
    > On Sat, 18 Jan 2003, l:e:h wrote:
    > [...]
    >
    > IMHO nawet nie wolno by było :)
    > Tylko wytłumacz mi skąd te informacje jeśli sprzedaż jest
    > *nie*udokumentowana ? ;)

    Moze ja sprobuje...zgadnac.
    On prowadzis obie "rejestr sprzedazy" i nie dokumentuje paragonami ani
    fakturami sprzedazy..
    wpisuje po prostu ilosc cene i stawke VAT, a pod koniec miesiaca odlicza...

    Boguslaw