  • 1. Data: 2009-08-17 07:06:37
    Temat: Deklaracje miesięczne wrócą?
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    http://www.rp.pl/artykul/2,349829_Fiskus_nie_ukarze_
    za_brak_zaliczek_.html

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania
    (ludowe)Kolberg

  • 2. Data: 2009-08-17 13:25:25
    Temat: Re: Deklaracje miesięczne wrócą?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    \n wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/2,349829_Fiskus_nie_ukarze_
    za_brak_zaliczek_.html

    Ja nie widzę powodu. Podatnik tak samo może sobie oszczędzać na podatkach
    przy miesięcznych deklaracjach (potem je korygując), jak i US bez deklaracji
    może widzieć że coś jest nie tak w wysokościach przelewów(i zarządzić
    odpowiednią kontrolę).

    Z drugiej strony, skoro dla dziennikarza wydaje się oczywiste że
    przywrócenie miesięcznych deklaracji ukróci ten proceder, to niestety dla
    naszego kochanego ustawodawcy też to może być oczywiste :(.

    p. m.

  • 3. Data: 2009-08-17 13:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > może widzieć że coś jest nie tak w wysokościach przelewów(i zarządzić

    Jak US może zobaczyć, że coś nie tak jest z przelewami?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-08-17 13:34:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 15:30:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jak US może zobaczyć, że coś nie tak jest z przelewami?

    Porównanie z poprzednimi latami, porównanie z VAT-7.

  • 5. Data: 2009-08-17 13:38:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Porównanie z poprzednimi latami porównanie z VAT-7.

    Nie zmienia to faktu, że US będzie miał nieporównywalnie mniejszą
    pewność niż w przypadku składania deklaracji.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-08-17 21:59:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > Nie zmienia to faktu, że US będzie miał nieporównywalnie mniejszą
    > pewność niż w przypadku składania deklaracji.

    Jaka jest różnica między tym że składam deklarację na np. 100zł i wysyłam
    100zł przelewu, a tym że tylko wysyłam 100zł przelewu?

    Tak czy inaczej, widzą że "cuś mało", ale więcej się nie dowiedzą dopóki nie
    przeprowadzą kontroli.

    p. m.

  • 7. Data: 2009-08-18 05:41:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 23:59:33 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Jaka jest różnica między tym że składam deklarację na np. 100zł i
    > wysyłam 100zł przelewu, a tym że tylko wysyłam 100zł przelewu?

    Jeśli rzeczywista zaliczka miała wynosić 10000, to różnica polega na
    odpowiedzialności karno-skarbowej za złożenie nieprawdziwej deklaracji.

  • 8. Data: 2009-08-18 06:23:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-08-2009 o 07:41:48 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

    > Jeśli rzeczywista zaliczka miała wynosić 10000, to różnica polega na
    > odpowiedzialności karno-skarbowej za złożenie nieprawdziwej deklaracji.

    Chyba nie inaczej jest teraz z zaliczkami ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-08-18 07:31:58
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    jureq pisze:

    > Jeśli rzeczywista zaliczka miała wynosić 10000, to różnica polega na
    > odpowiedzialności karno-skarbowej za złożenie nieprawdziwej deklaracji.

    ...i stawce 75% od nieujawnionych dochodów ;-)

  • 10. Data: 2009-08-18 08:07:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Chyba nie inaczej jest teraz z zaliczkami ?

    Inaczej.

    --
    Liwiusz