  • 1. Data: 2009-08-14 16:15:05
    Temat: Sp. z o.o. sp. komandytowa
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    skoro to grupa dyskusyjna, a nie poradnia ;) to w końcu podyskutujmy. Wielu
    przedsiębiorców decyduje się założyć taki twór jak sp. z o.o. sp.
    komandytowa, aby uniknąć "podwójnego" opodatkowania. Wydaje się, że taki
    sposób ma same plusy, pomijając podwójną księgowość (ale za to oszczędzamy
    środki, które można przeznaczyć na ową księgowość). Mimo tego nie wszyscy
    się na to decydują i zakładają "samotne" spółki z o.o.. Czy problem tkwi w
    braku świadomości przedsiębiorców (raczej to wykluczam, ktoś kto bierze się
    za coś więcej niż dg RACZEJ pojęcie ma...), czy może jednak taka spółka to
    więcej komplikacji?

    Pzdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2009-08-14 16:23:39
    Temat: Re: Sp. z o.o. sp. komandytowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2009 o 18:15:05 Marian Pa 1/4 dzioch <n...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > skoro to grupa dyskusyjna, a nie poradnia ;) to w koncu podyskutujmy. Wielu
    > przedsiebiorców decyduje sie za?o?yae taki twór jak sp. z o.o. sp.
    > komandytowa, aby unikn?ae "podwójnego" opodatkowania.

    Możesz to rozwinąć?
    Kiedyś mnie zaintrygowało po co te twory są,
    ale nie zgłębiłem tematu i chyba coś przeoczyłem ciekawego

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-08-14 16:40:21
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Możesz to rozwinąć?
    > Kiedyś mnie zaintrygowało po co te twory są,
    > ale nie zgłębiłem tematu i chyba coś przeoczyłem ciekawego

    Sp. z o.o. płaci CIT od dochodu i udziałowcy również płacą podatek
    dochodowy. W spółce komandytowej CIT nie ma, a komplementariuszem jest
    spółka z o.o. z minimalnym udziałem co załatwia sprawę odpowiedzialności.
    Oczywiście prowadzisz podwójną księgowość, ale 19% zostaje w kieszeni.

    Pzdr.
    Maniek

  • 4. Data: 2009-08-14 16:53:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2009 o 18:40:21 Marian Pa 1/4 dzioch <n...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Sp. z o.o. p?aci CIT od dochodu i udzia?owcy równie? p?ac? podatek
    > dochodowy. W spó?ce komandytowej CIT nie ma, a komplementariuszem jest
    > spó?ka z o.o. z minimalnym udzia?em co za?atwia sprawe odpowiedzialno?ci.
    > Oczywi?cie prowadzisz podwójn? ksiegowo?ae, ale 19% zostaje w kieszeni.

    Ciekawy myk, to teraz czekam na hit kontrolerski :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-08-14 17:16:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.uynvur2gl60ql1@unk>:

    > Ciekawy myk, to teraz czekam na hit kontrolerski :)

    <http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16046756,jak-po
    lski-fiskus-walczy-z-obejsciem-prawa-podatkowego.htm
    l>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-08-14 17:28:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Marian Paździoch" napisal:
> [...]
    > spółka z o.o. z minimalnym udziałem co załatwia sprawę odpowiedzialności.
    > Oczywiście prowadzisz podwójną księgowość, ale 19% zostaje w kieszeni.

    A nie prosciej zatrudnic sie w tej wlasnej sp. z o.o. i zamiast
    dywidendy brac zwykle wynagrodzenie? Przy okazji masz wszystkie
    uprawnienia pracownika wobec ZUS i legitymujesz sie etatem :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-08-14 17:46:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    "Marian Paździoch" napisal:

    dywidendy brac zwykle wynagrodzenie? Przy okazji masz wszystkie
    uprawnienia pracownika wobec ZUS i legitymujesz sie etatem :)

    Taaa - zwlaszcza jak sobie wyplacasz np 10 kPLN brutto i od takiejz kwoty
    musisz odprowadzic pelny ZUS (wprawdzie gdzies poznym latem przekroczysz
    limit do ubezpieczen spolecznych, ale jednak)...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-08-14 17:55:15
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > Taaa - zwlaszcza jak sobie wyplacasz np 10 kPLN brutto i od takiejz kwoty
    > musisz odprowadzic pelny ZUS (wprawdzie gdzies poznym latem przekroczysz
    > limit do ubezpieczen spolecznych, ale jednak)...

    Dokładnie tak, pozatym dorzucę jeszcze, że zatrudnienie się w spółce może
    być uciążliwe w przypadku kilku udziałowców.

    Pzdr.
    Maniek

  • 9. Data: 2009-08-14 17:57:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    "Marian Paździoch" napisal:
> [...]

    >dywidendy brac zwykle wynagrodzenie? Przy okazji masz wszystkie
    >uprawnienia pracownika wobec ZUS i legitymujesz sie etatem :)

    Oczywiscie jesli w gre wchodza kwoty typu nie 10 a 100 kPLN czy 1 MPLN
    miesiecznie, to kwesta oZUSowania przestaje miec znaczacy udzial w calym
    procederze :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-08-14 18:11:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2009 o 19:55:15 Marian Pa 1/4 dzioch <n...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Dok?adnie tak, pozatym dorzuce jeszcze, ?e zatrudnienie sie w spó?ce mo?e
    > byae uci??liwe w przypadku kilku udzia?owców.

    A można się zatrudniać we własnej spółce?
    Coś mi kołacze w głowie że to jest podobne
    do sprzedaży samemu sobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek