  • 1. Data: 2009-08-15 16:32:13
    Temat: laptop - sprzedaż środka trwałego
    Od: Bronek Nowacki <b...@g...com>

    Mam laptopa, które zakupiłem w zeszłym roku za kwotę 3000 zł netto,
    wrzuciłem go do środków trwałych (amortyzacja jednorazowa). Teraz
    chciałbym sprzedać komputer. A w związku z tym, że jest on zużyty i
    nie do końca sprawny - prawdopodobnie dostanę za niego nie więcej niż
    1000 zł.

    Jak wygląda kwestia rozliczenia tego? Czy płacę po prostu dochodowy i
    VAT od sprzedaży? Czy muszę jeszcze zwrócić całość lub część VATu
    odliczonego w momencie zakupu? Czy muszę w jakiś sposób dokumentować,
    dlaczego sprzedałem sprzęt po znacznie niższej cenie niż cena zakupu?

  • 2. Data: 2009-08-15 19:16:25
    Temat: Re: laptop - sprzedaż środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Aug 2009, Bronek Nowacki wrote:

> [...]
    > 1000 zł.
    >
    > Jak wygląda kwestia rozliczenia tego? Czy płacę po prostu dochodowy

    Ano.

    > Czy muszę jeszcze zwrócić całość lub część VATu
    > odliczonego w momencie zakupu?

    Z jakiego powodu, skoro "służył czynności opodatkowanej"? (znaczy
    jego *sprzedaż* była opodatkowana :))

    > Czy muszę w jakiś sposób dokumentować,
    > dlaczego sprzedałem sprzęt po znacznie niższej cenie niż cena zakupu?

    Nie widzę powodu, szczególnie w przypadku czegoś takiego jak komputer.
    A jeszcze do tego szwankujący... (co można dla porządku zaznaczyć
    na f-rze, będzie dowód).
    Dla spokoju sumienia można zebrać dowody "ceny rynkowej" w postaci
    np. zrzutów aukcji z różnych swistaków i allegrów.

    pzdr, Gotfryd