  • 1. Data: 2009-08-13 17:11:30
    Temat: Paragon w KPIR
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    Witam,
    jak wpisac dobowy raport z kasy fiskalnej do KPIR? Co w polu
    kontrahent?
    Calosc do "Sprzedaz towaru i uslug"?

    A jesli jest w tym tez wysylka? Gdy pisalem faktury to oplate za
    wysylke wpisywalem w pole "Pozostale przychody" a tu chyba sie nie da.

    Dzieki
    zlotawy

  • 2. Data: 2009-08-24 18:30:34
    Temat: Re: Paragon w KPIR
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 13 Sie, 19:11, zlotawy <z...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > A jesli jest w tym tez wysylka? Gdy pisalem faktury to oplate za
    > wysylke wpisywalem w pole "Pozostale przychody" a tu chyba sie nie da.

    Nikt nie wie? odezwijcie sie fiskalni z kpir jak wpisujecie sprzedaz
    wysylana poczta..

    zlotawy

  • 3. Data: 2009-08-25 18:58:43
    Od: cyklista <...@...pl>

    Uz.ytkownik zlotawy napisa?:

    > Nikt nie wie? odezwijcie sie fiskalni z kpir jak wpisujecie sprzedaz
    > wysylana poczta..
    >
    > zlotawy

    Dlaczego masz problem? Wszystko co wybi?es' na kasie jest sprzedaz.a;
    towarów i us?ug, przeciez. nie wbija?es' tam jakis' darowizn czy odsetek.
    Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i bierzesz
    za to op?ate; (doliczaja;c 22%VAT).

  • 4. Data: 2009-08-26 10:49:04
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 25 Sie, 20:58, cyklista <a...@...pl> wrote:
> [...]
    > Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i bierzesz

    Tak,
    ale wg wszelkich poradnikow prowadzenia kpir, pisza ze wysylka poczta
    jest kosztem ubocznym lub tez przychodem ubocznym i rozdziela sie te
    kwote na dwie kolumny.

    Gdy wystawialem faktury tak robilem i byl lajt. Teraz faktycznie
    wszystko wpisze w jedna kolumne.

    zlotawy

  • 5. Data: 2009-08-27 08:57:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Aug 2009, zlotawy wrote:

> [...]
    > kwote na dwie kolumny.
    >
    > Gdy wystawialem faktury tak robilem i byl lajt. Teraz faktycznie

    Może podgrzeję? ;)
    - nie mam kasy rejestrującej
    - ale z przepisów nie wynika zakaz takiego prowadzenia rejestracji, aby
    dało się wyróżnić kwoty, które powinny przypaść do różnych kolumn KPiR
    - przypuszczam że większość sprzedawców nie zaprząta sobie głowy i wrzuca
    "hurtem jak leci", a co poniektórzy to wręcz nie są świaomi wniosków
    o których piszesz wyżej (o przychodzie ubocznym)

    Mi wychodzi, że jak ktoś chce być "przepisowy", to powinien sobie
    wprowadzić do kasy osobną pozycję "wysyłka", i z raportu wydłubać
    sumę pozycji "wysyłka" do odrębnego wpisania do KPiR.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-08-27 09:22:55
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > wprowadzić do kasy osobną pozycję "wysyłka", i z raportu wydłubać
    > sumę pozycji "wysyłka" do odrębnego wpisania do KPiR.

    Może ja ostudzę, czy nie wyodrębnianie tego osobno w innej kolumnie
    prowadzi do uszczuplania podatków (innego ich rozliczania)?, czy rodzi
    zarzut nieprawidłowego prowadzenia księgi? (i jakie wtedy mogą być sankcje)

    Co w przypadku jak ja wliczam koszt wysyłki w cenę towaru, a nie wybijam
    osobno jako pozycja "wysyłka" (ale robię tak tylko dla niektórych
    sprzedaży, gdzie kupującemu zależy na osobnym ujęciu tego kosztu)?

  • 7. Data: 2009-08-27 10:23:14
    Od: cyklista <...@...pl>

> [...]
    > wprowadzić do kasy osobną pozycję "wysyłka", i z raportu wydłubać
    > sumę pozycji "wysyłka" do odrębnego wpisania do KPiR.

    Tutaj przyczepię się do innego aspektu. Dla mnie koszty wysyłki nie są
    kosztem ubocznym a wręcz podstawowym przy prowadzeniu sprzedaży
    internetowej wysyłkowej (chyba że ubocznośc oznacza coś innego niż ja
    myślę). Tak samo jest z przychodami, wpłaty za przesyłkę bardzo często
    są wyższe niż opłata za sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu
    dla kogoś kto sprzedaje drobne rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

  • 8. Data: 2009-08-27 11:21:04
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 27 Sie, 12:23, cyklista <a...@...pl> wrote:

> [...]
    > są wyższe niż opłata za sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu
    > dla kogoś kto sprzedaje drobne rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

    Podatkowo nic sie nie zmienia.. Sprzedaje towar opodatkowany 22% vatu,
    przychod uboczny czyli wysylka poczta tez opodatkowuje 22%. Ewentualne
    roznice moga wynikac tylko z innego zaokraglenia (suma zaokraglen a
    zaokraglenie sumy).

    Pozycje w kasie fiskalnej mam "Wysylka poczta" i tak nabijam. Ale w
    raporcie dobowym jest suma totalna.

    zlotawy

  • 9. Data: 2009-08-27 21:31:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009, cyklista wrote:

    > Może ja ostudzę, czy nie wyodrębnianie tego osobno w innej kolumnie prowadzi
    > do uszczuplania podatków (innego ich rozliczania)?

    W tej chwili nie widzę takiej możliwości.
    Jak istniał limit kosztów reprezentacyjnych, to oczywiscie wpis do
    kolumny sprzedaży powodowałby zawyżenie limitu - ale to i tak
    grosze były (co faktu nie zmieniało).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-08-27 21:38:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
> [...]
    > kosztem ubocznym a wręcz podstawowym przy prowadzeniu sprzedaży internetowej
    > wysyłkowej (chyba że ubocznośc oznacza coś innego niż ja myślę).

    Przyjąłem założenie j.w. bez rozważań - IMVHO może mieć znaczenie,
    posługując się przykładami z allegro, czy wartość pozycji "wysyłka"
    obejmuje tylko i wyłącznie gołe, udokumentowane i dające się
    wydzielić (określić) koszty, czyli de facto jest refakturą
    wydatku za przesyłkę i kopertę, czy jest "jakoś oszacowana
    z zyskiem", a więc stanowi źródło dochodu (oczywiście błędne
    oszacowanie może prowadzić do uzyskania strat zamiast
    dochodu, ale tak jest z każdym elementem DG) - czyli
    pozycja "wysyłka list polecony zwykły 12 zł" to już
    będzie "źródło dochodu" (do potraktowania jako sprzedaż).
    Ale nie wiem co interpretacje na to, nie sprawdzałem, bo
    nie miałem potrzeby :)

> [...]
    > sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu dla kogoś kto sprzedaje drobne
    > rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

    Oczywiście, ale tylko pod warunkiem jak wyżej - że pobiera opłatę "za
    pakowanie i wysyłkę" wyższą, niż dające się jasno przypisać koszty.
    Jak bierze za wysyłkę tyle co poczta, a za pakowanie koszt
    koperty, to możliwości "źródła dochodu" nie widzę :D

    pzdr, Gotfryd