  • 1. Data: 2009-02-01 07:59:42
    Temat: Delagacja - brak rachunku za hotel
    Od: JB <j...@o...pl>

    Prosze o informacje - czy w przypadku kilkudniowej delegacji
    zagranicznej można rozliczyć koszty noclegu na podstawie potwerdzenia
    rezerwacji otrzymywanej z hotelu? Czy konieczne do uzyskania pełnej
    kwoty jest przedstawienie rachunku lub paragonu? Pracownik pojechał,
    miał zarezerwownay hotel, potwierdzoną rezerwację z wymienionymi
    kwotami pobytu wyzywienia (sniadania, vat etc.) i nie odebrał f-ry.
    Czy przysługuję mu zwrot kwoty z potwierdzonej rezerwacji czy25%
    ryczałtu dla danego kraju.

  • 2. Data: 2009-02-01 10:36:44
    Temat: Re: Delagacja - brak rachunku za hotel
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "JB" napisał w wiadomości :

> [...]
    > kwotami pobytu wyzywienia (sniadania, vat etc.) i nie odebrał f-ry.
    >Czy przysługuję mu zwrot kwoty z potwierdzonej rezerwacji czy25%

    No po mojemu to tak. Tzn. możesz tylko naliczyć ryczałt ponieważ
    potwierdzenie rezerwacji nie jest dokumentem księgowym. Przynajmniej mi tak
    naliczano w firmie jeszcze w tamtym roku.

    To ja przy okazji zapytam tylko trochę na temat: czy w 1os. DG do naliczenia
    diet zagranicznych też muszę sam sobie pisać takie oświadcznenia kiedy
    przekraczałem granicę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2009-02-01 10:41:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > To ja przy okazji zapytam tylko trochę na temat: czy w 1os. DG do
    > naliczenia diet zagranicznych też muszę sam sobie pisać takie
    > oświadcznenia kiedy przekraczałem granicę?

    Nie musi być koniecznie w formie oświadczenia, ale w jakiś sposób musisz
    określić,
    kiedy się taka podróż zaczyna (przekroczenie granicy przy wyjeździe)
    i kończy (przekroczenie granicy przy powrocie), żeby ustalić ile godzin
    trwała,
    bo od tego zależy wysokość diety.

  • 4. Data: 2009-02-01 17:12:40
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    JB pisze:
> [...]
    > kwotami pobytu wyzywienia (sniadania, vat etc.) i nie odebrał f-ry.
    > Czy przysługuję mu zwrot kwoty z potwierdzonej rezerwacji czy25%

    U mnie ostanio pomogl telefon do hotelu - fakture wyslali faxem i poczta.

  • 5. Data: 2009-02-02 07:39:29
    Od: JB <j...@o...pl>

    On 1 Lut, 18:12, "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> wrote:

    > U mnie ostanio pomogl telefon do hotelu - fakture wyslali faxem i poczta.
    Dziekuje - faktycznie najtrudniejsze są proste rozwiązania :) -
    faktura przyjdzie FedEX

    JB

  • 6. Data: 2009-02-02 13:49:25
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

> [...]
    > i kończy (przekroczenie granicy przy powrocie), żeby ustalić ile godzin
    > trwała, bo od tego zależy wysokość diety.

    No to, że jakoś trzeba okreslić daty przekraczania granicy to wiem i jest
    oczywiste.
    Pytałem właśnie w jaki inny sposób można poza spisywaniem oświadczenia?

    A przy okazji kolejna wątpliwość: na druku delegacyjnym na pierwszej stronie
    po prawej jest to miejsce na "powierdzenie odbycia wyjazdu służbowego". A co
    mam sobie tam wpisać w przypadku 1os. działalności jeśli nie mam możliwości
    uzyskania potwierdzenia od klienta do którego pojadę?
    Mogę sam sobie potwierdzić?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2009-02-02 15:57:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > No to, że jakoś trzeba okreslić daty przekraczania granicy to wiem i
    > jest oczywiste.
    > Pytałem właśnie w jaki inny sposób można poza spisywaniem
    > oświadczenia?

    Można normalnie napisać, ale skoro chcesz to nazywać
    oświadczeniem, to prosze bardzo :-)

> [...]
    > jeśli nie mam możliwości uzyskania potwierdzenia od klienta do
    > którego pojadę? Mogę sam sobie potwierdzić?

    Delegacja w ogóle nie wymaga potwierdzenia.
    Pewnie żeby ją uwiarygodnić bardziej można tam stuknąć
    jakiś stempelek, ale nie jest to konieczne.

  • 8. Data: 2009-02-02 19:14:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Piotr wrote:

    > A przy okazji kolejna wątpliwość: na druku delegacyjnym na pierwszej stronie
    > po prawej jest to miejsce na "powierdzenie odbycia wyjazdu służbowego".

    wKwestiiFormalnej: nie ma czegoś takiego, jak urzędowy wzór druku
    polecenia wyjazdu.
    Z tego wniosek że taka pozycja wynika wyłącznie z regulaminu danej
    firmy, może to być "rozporządzenie kierownika jednostki".

    1-os. DG? - "sam se ustal" :D

    To ma być wiarygodne dla US.
    Jak takie wyjazdy skutkują przychodami to raczej nikt się nie będzie
    czepiał.

    pzdr, Gotfryd