  • 1. Data: 2005-12-02 14:42:29
    Temat: Diety za dni wolne (DG)
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    Witam serdecznie!
    Watek diet wielokrotnie juz przewijal sie przez te grupe, nigdzie jednak nie
    udalo mi sie znalezc informacji dotyczacej diet za dni wolne od pracy w
    przypadku dzialalnosci gospodarczej. Czy diety takie, w przypadku dlugiej
    delegacji (pol roku) stanowia koszty uzyskania przychodu? Podstawa dla
    delegacji jest umowa z kontrahentem, a naleznosc na fakturze naliczana jest
    na podstawie raportu czasowego. Uslugi rozliczane godzinowo i swiadczone 5
    dni w tygodniu po 8 godzin. W dniach wolnych wszak trzeba jesc, jednak
    spotkalam sie juz z opinia, ze przedsiebiorca bedacy w delegacji
    zagranicznej nie moze wliczac w KUP diet za dni wolne. Czy to prawda? Tych,
    ktorzy sie bardziej znaja, a nie przypuszczaja prosze o podstawe:).
    Moje dodatkowe watpliwosci dotycza limitu na diety policzone w koszty w
    takim przypadku. Na jednym z serwisow informacyjnych wyczytalam, ze nie
    mozna wliczyc w koszty wiecej niz 30 diet w roku!!! Czysty absurd, poniewaz
    w czasie trwania dluzszej delegacji koszty zycia za granica sa o wiele
    wyzsze niz 30xwysokosc diety. Nie mowiac o tym, ze zwykly pracownik dostaje
    diety bez takich limitow, a przeciez stosowne przepisy mowia o tym, ze KUP
    dla przedsiebiorcy w delegacji zagranicznej stanowia diety o wartosci nie
    wyzszej niz te, ktore przysluguja pracownikom w analogicznej sytuacji. Tak
    wiec niby wszystko jest jasne i proste w naszym pieknym kraju, a ja i tak
    troche sie pogubilam i prosze, podejmijcie watek:).
    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 2. Data: 2005-12-02 19:01:01
    Temat: Re: Diety za dni wolne (DG)
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    To jak? Wie ktos, jak to jest z tymi dietami? A jak Wy to praktykujecie?

    Joan

  • 3. Data: 2005-12-02 21:54:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, Joan wrote:

    > To jak? Wie ktos, jak to jest z tymi dietami?

    1. Prosisz o podstawę prawną. Jest prawdopodobne iż można życzyć
    ci powodzenia, bo bardzo często nie ma *szczegółowej* podstawy
    prawnej dla danego przypadku i wynika ona z zasad ogólnych,
    czasami zdarza się że z samej Konstytucji
    2. Niniejszym informuję iż powyższe jest dywagacją ;>
    3. Praktyki nie mam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-03 08:11:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Joan wrote:
    > Czy diety
    > takie, w przypadku dlugiej delegacji (pol roku) stanowia koszty
    > uzyskania przychodu?

    Ja bym się zastanawiał nad czymś innym.
    Czy tak długie przebywanie za granicą, to
    jest jeszcze podróż służbowa. Czy jakiś tam urząd nie
    stwierdzi, że podatnik błędnie dokonał zgłoszenia do ewidencji,
    bo przecież prowadzi działalność gdzie indziej i to nie jest
    podróż służbowa, tylko normalne wykonywanie obowiązków
    w tamtym miejscu.
    A zatem jeśli umiesz obronić tezę, że to jest podróż służbowa,
    to diety się należą za wszystkie dni,
    bo ograniczenia w przepisach nie ma.