  • 1. Data: 2007-04-07 00:12:24
    Temat: Dlaczego mam placic vat ?
    Od: y...@g...com

    Jesli towar niejest zakupiony na terytorium Polski
    to dlaczego rzad Polski nalicza vat (22%) jesli cos zostaje
    importowane do Polski...
    czy to niejest rzadowe zlodziejstwo!

  • 2. Data: 2007-04-07 07:31:31
    Temat: Re: Dlaczego mam placic vat ?
    Od: "maczka" <m...@p...pl>

    bo kupujesz po cenie netto
    M.

  • 3. Data: 2007-04-07 14:41:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-04-2007 o 09:31:31 maczka <m...@p...pl> napisał(a):

    > bo kupujesz po cenie netto
    > M.

    Abstrahując od ustawy - co z tego, pytanie było: czy to nie jest
    złodziejstwo?

  • 4. Data: 2007-04-07 16:54:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Abstrahując od ustawy - co z tego, pytanie było: czy to nie jest
    > złodziejstwo?

    Dlaczego złodziejstwo?
    A jak kupisz coś w kraju, gdzie VAT jest wyższy,
    to też będziesz płakał, że płacisz mniej?

  • 5. Data: 2007-04-07 18:49:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Apr 2007, y...@g...com wrote:

    > Jesli towar niejest zakupiony na terytorium Polski
    > to dlaczego rzad Polski nalicza vat (22%) jesli cos zostaje
    > importowane do Polski...

    Bo inaczej wyrobów polskich robotników nie kupowałby już nikt?
    Zagraniczne byłyby tańsze o 22%, zakładając te same koszty
    związane z produkcją.

    > czy to niejest rzadowe zlodziejstwo!

    Tylko pod warunkiem, że podatki tak "w ogóle" są złodziejstwem.
    Przecież idzie o to, żeby obciążenie było *jednakowe* (a ściślej
    biorąc, rząd - każdy rząd - miałby interes w tym, żeby obciążenie
    krajowej produkcji było MNIEJSZE, lub jak kto woli ;> zagranicznej
    WIĘKSZE). Żeby nie udławić handlu na dobre, przez lata polityki
    układa się "handel globalny" - polegający na zobowiązaniach państw,
    że nie będą na import nakładać *większych* obciążeń niż na produkcję
    krajową.
    Ciesz się, że cło >100% wartości nie jest codziennością :]

    pzdr, Gotfryd