  • 1. Data: 2005-06-01 13:24:41
    Temat: Do kiedy pracodawca ma wystawic mi PIT-a
    Od: "dcart" <d...@w...pl>

    Witam,

    do kiedy pracodawca ma obowiazek wystawic mi PIT-a? Bylem zatrudnony na umowe
    zlecenie w kwietniu. Slyszalem (ale wlasnie nie wiem czy to prawda) ze jezeli
    bylem zatrudniony w czasie roku na umowe zlecenie pracodawca ma obowiazek do 30
    dni po skonczeniu sie umowy wysawic mi PIT-a. Czy to prawda ?

  • 2. Data: 2005-06-01 15:48:37
    Temat: Re: Do kiedy pracodawca ma wystawic mi PIT-a
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dcart wrote:
> [...]
    > bylem zatrudniony w czasie roku na umowe zlecenie pracodawca ma obowiazek do 30
    > dni po skonczeniu sie umowy wysawic mi PIT-a. Czy to prawda ?

    do 20-tego nastepnego miesiaca

  • 3. Data: 2005-06-01 17:40:34
    Od: d...@w...pl

    > do 20-tego nastepnego miesiaca

    Moglbym prosic o jakies linki do tych przepisow bo ja szczerze mowiac szukalem
    ale jakos nie moglem znalezc

    z gory dziekuje

  • 4. Data: 2005-06-01 17:53:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    d...@w...pl wrote:

    > Moglbym prosic o jakies linki do tych przepisow bo ja szczerze mowiac szukalem
    > ale jakos nie moglem znalezc

    nawet lepiej: do 15-tego

    updof:

    Art. 39. 1. W terminie do końca lutego roku następującego po roku
    podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w
    przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani
    przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik
    urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w
    przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi
    skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w
    sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje
    sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5. Informację,
    o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku
    dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74.
    2. Jeżeli obowiązek poboru przez płatników, o których mowa w art. 31,
    art. 33 i art. 35, zaliczek na podatek ustał w ciągu roku, płatnicy są
    zobowiązani sporządzić informację określoną w ust. 1 i przekazać ją
    podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu
    skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, lub urzędowi
    skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w
    sprawach opodatkowania osób zagranicznych, w terminie do dnia 15
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrana została ostatnia
    zaliczka, z zastrzeżeniem ust. 5.

  • 5. Data: 2005-06-01 22:10:50
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    nie tyle lepiej do 15-go jak pisze witek tylko obowiązkowo do 15-go dnia
    następnego miesiąca po którym ustał stosunek pracy i pobrano ostatnią
    zaliczkę.Ale dotyczy to umów o pracę./PIT-11/
    Natomiast co do umów-zleceń to do 28 lutego nastepnego roku.../PIT 8B/.
    Druki są od 2 lat uniwersalne PIT 11/8B -skreślamy niepotrzebny symbol...

    -> http://usenet.pomocprawna.info