  • 1. Data: 2005-06-01 13:16:59
    Temat: PROSZE O POMOC
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Czy ktos moglby udzielic wskazowek na temat sprzedazy domu?Jestem mloda
    osobą i niedoswiadczoną:)
    Niestety na mne spadl ten obowiazek,ale nie wiem jak sie dotego zabrac.
    Jest 4 wspolwlascicieli domu, rok temu kazdy ze wspolwl. nabyl po smierci
    ojca swoja czesc lecz niestety nie ma mowy o zniesieniu wspolwlasnosci na
    rzecz 1 osoby
    Czy beda jakies problemy przy sprzedazy w zwiazku z tym?
    NA CO SZCZEGOLNIE ZWROCIC UWAGE SPRZEDAJAC DOM,aby nikt mnie nie
    oszukal:)(jesli to w ogole mozliwe)
    Jak porozumiec sie w sprawie pieniedzy za sprzedaz i w sprawie podatku od
    czynnosci cywilno-pr.To wspolwlasciciele musza uiscic podatek czy kupujacy?
    Podobno po sprzedaniu swojej czesci, bede musiala uiscic kolejny podatek -
    od przychodu, ale jesli napisze osw., ze pieniadze przeznacze na zakup
    mieszkania to zwolnia mnie z placenia.
    Jaki bede miala czas na zakup nowego mieszkania, od momentu sprzedazy,aby
    podatek nie zostal "sciągniety"?
    DZIEKUJE
    POZDRAWIAM
    Mała

  • 2. Data: 2005-06-01 15:38:10
    Temat: Re: PROSZE O POMOC
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Jolanta napisał(a):
> [...]
    > mieszkania to zwolnia mnie z placenia.
    > Jaki bede miala czas na zakup nowego mieszkania, od momentu sprzedazy,aby

    Po pierwsze, to:
    możesz tylko zbyć swój udział w nieruchomości ale tutaj kładnia się
    zgoda wszystkich współwłaścicieli.
    Powinnaś poszukać taniego notariusza !! ( trudno o takiego) i dowiedzieć
    się o kosztach
    zniesienia współwłasności.
    najtaniej jest przez Sąd ale to trwa długo.
    Zniesienie współwłasności to ewentualne spłaty na rzecz jednego lub dwóch
    pozostałych.
    Zanim to załatwisz to minie czas zwolnienia podatkowego.

    Michał
    ==============
    www.prawo.hg.pl
    m...@p...pl

  • 3. Data: 2005-06-02 10:04:52
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d7kcfo$opa$1@news.onet.pl>,
    "Jolanta" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rzecz 1 osoby
    > Czy beda jakies problemy przy sprzedazy w zwiazku z tym?

    A wszyscy się zgadzają, żeby sprzedać? Sposób podziału kasy ustalony?

    > NA CO SZCZEGOLNIE ZWROCIC UWAGE SPRZEDAJAC DOM,aby nikt mnie nie
    > oszukal:)(jesli to w ogole mozliwe)

    Żeby nie dostać fałszywych banknotów :)

    > Jak porozumiec sie w sprawie pieniedzy za sprzedaz i w sprawie podatku od
    > czynnosci cywilno-pr.To wspolwlasciciele musza uiscic podatek czy kupujacy?

    Odpowiada się solidarnie.

> [...]
    > mieszkania to zwolnia mnie z placenia.
    > Jaki bede miala czas na zakup nowego mieszkania, od momentu sprzedazy,aby

    Poszukaj w ustawie. Mam wrażenie, że to nie dotyczy domów/mieszkań
    nabytych w spadku, ale mogę się mylić.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-06-03 07:57:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ "Jolanta" <s...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >+ > Czy beda jakies problemy przy sprzedazy w zwiazku z tym?
    >+ >
    >+ A wszyscy się zgadzają, żeby sprzedać? Sposób podziału kasy ustalony?

    :)
    Krótko mówiąc - "mało danych".
    Niemniej:

    >+ > NA CO SZCZEGOLNIE ZWROCIC UWAGE SPRZEDAJAC DOM,aby nikt mnie nie
    >+ > oszukal:)(jesli to w ogole mozliwe)
    >+ >
    >+ Żeby nie dostać fałszywych banknotów :)

    ...chyba nie ma tak prosto :]
    Bo co, kupujący ma przynieść pieniądze z teczce do notariusza ?
    Żeby sprzedający załapali się na ew. napad po wyjściu ? :[
    Pamiętam iż na .prawo rozważano pomysły z założeniem kont (tak
    przez sprzedających - tu kilku, *każdy swoje*, jak i nabywcę)
    w tym samym banku internetowym on-line i dokonaniu przelewu
    u notariusza.
    W razie braku zaufania stron płatność jest problem: *przed*
    podpisaniem aktu właścicielem jest sprzedający, *po* podpisaniu
    - nabywca. I nie ma siły - sprzedano, nawet jak nie zapłaci.
    A jak chce oszukać to zastawi jakąś pułapkę - natychmiast usta-
    nawia dożywotnie użytkowanie "dla szwagra" albo coś podobnego
    i nawet skutecznie nic się z ledwo co sprzedanej nieruchomości
    wyegzekwować nie da...

> [...]
    [...]
    >+ Poszukaj w ustawie. Mam wrażenie, że to nie dotyczy domów/mieszkań
    >+ nabytych w spadku, ale mogę się mylić.

    ...pewnie o to chodzi:
    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem
    ust. 2 i 2a:
    a) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat
    od dnia sprzedaży:
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-03 09:32:08
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506022338460.288@athlon>,

> [...]
    > Bo co, kupujący ma przynieść pieniądze z teczce do notariusza ?
    > Żeby sprzedający załapali się na ew. napad po wyjściu ? :[

    Jak sprzedawałem mieszkanie, to załatwiłem to w ten sposób, że wziąłem
    umowę i poszliśmy do banku. Tam pan wpłacił pieniążki na moje konto i
    wymieniliśmy się papierami. Zgoda, to nie jest stuprocentowa gwarancja -
    ale takiej nie ma. A metoda ma ten plus, że się nie martwisz o liczenie
    i sprawdzanie kasy :)

> [...]
    > przez sprzedających - tu kilku, *każdy swoje*, jak i nabywcę)
    > w tym samym banku internetowym on-line i dokonaniu przelewu

    To ja głupio spytam - a z czyjego komputera? :D

> [...]
    > nawia dożywotnie użytkowanie "dla szwagra" albo coś podobnego
    > i nawet skutecznie nic się z ledwo co sprzedanej nieruchomości

    Proponuję rozważyć zady i walety notarialnej umowy przedwstępnej.

    O to. Ale miał/a sam/a poszukać ;)

  • 6. Data: 2005-06-03 11:47:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ Jak sprzedawałem mieszkanie, to załatwiłem to w ten sposób, że wziąłem
    >+ umowę i poszliśmy do banku. Tam pan wpłacił pieniążki na moje konto i

    ...głupio spytam: po czy przed podpisaniem aktu notarialnego ?
    Sprawdzam kto kogo mógł próbować oszukać ;)

    >+ Zgoda, to nie jest stuprocentowa gwarancja

    ...właśnie...

    >+ ale takiej nie ma.

    ...jak nie ma, skoro jest - właśnie u notariusza.

> [...]
    >+ > u notariusza.
    >+ >
    >+ To ja głupio spytam - a z czyjego komputera? :D

    ...notariusza.
    Można spytać czy ma kompa w kancelarii.
    W zeszłym roku byłem w takiej jednej, mieli, nawet wydrukować coś
    się na szybko dało - więc wykluczone to nie jest ;)

> [...]
    >+ > wyegzekwować nie da...
    >+ >
    >+ Proponuję rozważyć zady i walety notarialnej umowy przedwstępnej.

    Ma same walety ;)
    Ale numeru z "obciążeniem" nieruchomości nie da się wywinąć ?

    Erm... no to sfajfczyłem ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-06-03 12:51:57
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506031338410.260@athlon>,

    > ...głupio spytam: po czy przed podpisaniem aktu notarialnego ?
    > Sprawdzam kto kogo mógł próbować oszukać ;)

    Po. Ale to było mieszkanie spółdzielcze i jeszcze pod dosyć starym
    prawem.

    > ...właśnie...

    > ...jak nie ma, skoro jest - właśnie u notariusza.

    Stuprocentowa??? Zamieniam się we wzrok.

    > ...notariusza.
    > Można spytać czy ma kompa w kancelarii.
    > W zeszłym roku byłem w takiej jednej, mieli, nawet wydrukować coś
    > się na szybko dało - więc wykluczone to nie jest ;)

    Jak spiskować to spiskować - a kto notariusza wybiera? :)

    > Ma same walety ;)
    > Ale numeru z "obciążeniem" nieruchomości nie da się wywinąć ?

    Przez kupującego? A jak obciąży, skoro jeszcze nie ma?

  • 8. Data: 2005-06-03 18:17:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > ...jak nie ma, skoro jest - właśnie u notariusza.
    >+ >
    >+ Stuprocentowa??? Zamieniam się we wzrok.

    Hm... powiadasz że pełnomocnik u drugiego notariusza dokonuje
    równolegle innej transakcji ?

> [...]
    >+ > ...notariusza.
    >+ >
    >+ Jak spiskować to spiskować - a kto notariusza wybiera? :)

    ...a to można uzgodnić :)

> [...]
    >+ >
    >+ Przez kupującego? A jak obciąży, skoro jeszcze nie ma?

    ...myślałem "przez sprzedającego".
    Mea culpa, przeoczyłem "notarialnej"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-06-07 13:10:56
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506032015480.372@athlon>,

    > Hm... powiadasz że pełnomocnik u drugiego notariusza dokonuje
    > równolegle innej transakcji ?

    Po co komplikować? Sprzedawca zalicza trzeci notariat od rana...

    > ...a to można uzgodnić :)

    Kto wybiera, ten oszust? ;)

    > ...myślałem "przez sprzedającego".
    > Mea culpa, przeoczyłem "notarialnej"... !

    Hm. Nie mam pewności co do ewentualnej skuteczności obciążenia przez
    sprzedającego po notarialnej przedwstępnej...