  • 1. Data: 2003-01-28 08:42:46
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "jacks24" <j...@i...pl>

    Witam
    Pracuje na umowe o dzielo - przedmiot prawa autorskiego, sam sobie place
    skladka na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne do ZUS, czy moge liczyc na
    zwrot zaplaconych skladek, jesli tak to jaki %, moze calosc?

  • 2. Data: 2003-01-28 10:54:22
    Temat: Re: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "jacks24" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > skladka na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne do ZUS, czy moge liczyc na
    > zwrot zaplaconych skladek, jesli tak to jaki %, moze calosc?

    Placi Pn SAM DOBROWOLNIE i jeszcze chce zwrotu ?
    To PO CO pan placi ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-28 12:19:12
    Od: "jacks24" <j...@i...pl>

    place bo to moj wybor i nie mam innej mozliwosci w tej chwili,
    dziekuje za kompetenta i szczegolowa informacje, jak ktos sie nie zna nie
    wie to niech lepiej siedzi cicho

    w zeszlym roku byla taka mozliwosc z ktorej skorzystelem , chcialbym sie
    dowiedziec jak jest w tym roku

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b15nfi$n96$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

  • 4. Data: 2003-01-28 12:23:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > wie to niech lepiej siedzi cicho
    >
    > w zeszlym roku byla taka mozliwosc z ktorej skorzystelem , chcialbym sie

    RADZE ZASTOSOWAC DO SIEBIE TA RADE...

    Pan prosil o komentarz, ja nie.
    Jak pan nie wypowiada siemerytorycznie, to lepiej siedziec cicho,
    a nieplacic dobrowolne ubzpieczenie i plakac, ze chce sie pienidze
    spowrotem.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-28 13:13:21
    Od: "jacks24" <j...@i...pl>

    rece opadaja, jak narazie to ja opisalem sytuacje, ale rzeczowej odpowiedzi
    nie otrzymalem

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b15smv$oh9$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

  • 6. Data: 2003-01-28 23:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, jacks24 wrote:

> [...]
    >+ skladka na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne do ZUS, czy moge liczyc na
    >+ zwrot zaplaconych skladek, jesli tak to jaki %, moze calosc?

    IMHO nie tyle "zwrot składek", co "zwrot podatku". Ale to zależy
    od proporcji między twoimi dochodami, składkami i skalą podatkową
    - a powinno ci "wyjść samo" na PIT-3X :)

    pzdr, Gotfryd
    PS: nie krzycz na Bogusia, bo primo jak akurat się delikwenta
    nie przyczepi z dobrą radą to udziela kompetentnych odpowiedzi,
    a secundo - nie zmienisz go, "on tak ma" że lubi przekonywać :)
    BTW: uff... zaraz *mi* się oberwie ;)

  • 7. Data: 2003-01-29 10:48:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik news" [...]
> [...]
    > nie przyczepi z dobrą radą to udziela kompetentnych odpowiedzi,
    > a secundo - nie zmienisz go, "on tak ma" że lubi przekonywać :)

    Nie oberwie Ci sie - ja juz taki upierdliwy jestem - wiem to,
    staram sie to kontrolowac.
    Ale czasem mnie delikwent troszke wkurzy.

    Omawiany delikwent wyjechal z teza, ze mozna odzyskac
    DOBROWOLNE ubezpieczenie. Nazwe podal taka,
    ze nie wiadomo bylo o co chodzi, a nikomu ine chcialo sie nad tym
    zastanowic,
    wiec mu zaproponowalem by sam sie zastanowil -a on "z pyskiem".

    Ty pryjales, ze chodzi o obowiazkowe zdrowotne,
    a ja, ze mu sie ubzduralo iz mozna odzskac DOBROWOLNE
    czyli chorobowe.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-01-29 11:46:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Ale czasem mnie delikwent troszke wkurzy.

    Widzę, wiem wiem :)
    [...]
    >+ Ty pryjales, ze chodzi o obowiazkowe zdrowotne,
    >+ a ja, ze mu sie ubzduralo iz mozna odzskac DOBROWOLNE
    >+ czyli chorobowe.

    Nie, ja przyjąłem że ma na myśli dobrowolne chorobowe :)
    Oczywiście nie "odzyska", ale ponieważ wchodzi ono w KUP
    (jak zwał tak zwał - odlicza się od przychodu) to pośrednio
    obniża podatek.
    Prawda, "odliczenie od podatku* to nie jest. Ale zawsze coś...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-29 12:06:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > obniża podatek.
    > Prawda, "odliczenie od podatku* to nie jest. Ale zawsze coś...

    Ej, a może mu chodziło własnie od dobrowolne *zdrowotne*?

    Jest cos takiego. W końcu jak się ma tylko umowy o dzieło to leczyć by
    sie trzeba tylko prywatnie. Nie daj boże szpital. Bankructwo!
    Wiecie ile kosztuje wycięcie ślepej kiszki? A sam pobyt w szpitalu?
    Ok, nie wiem ile dokładnie, ale jakies straszne pieniadze. Podobno dobry
    hotel tańszy.

    A do kasy chorych mozna dobrowolnie przystąpić - płacisz zdrowotne masz
    "bezpłaną" opieke lekarską.
    I nie mówimy tu o chorobowym, które daje zasiłek, żeby była jasność.

    I o ile pamiętam to odliczyc od podatku mozna.
    Ale musze sprawdzic, na razie idem na lunch (tzn własciwie to sniadanie,
    ale godzina nie ta :-) )

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-01-29 12:40:56
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Ej, a może mu chodziło własnie od dobrowolne *zdrowotne*?
    > W końcu jak się ma tylko umowy o dzieło to leczyć by

    albo zawieszona dg

    --
    bromden[at]gazeta.pl