  • 1. Data: 2005-02-12 22:40:31
    Temat: Dochody a zasilek wychowawczy
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Dwa krotkie pytania:

    1. Z ktorego roku dochody bedziemy musieli przedstawic przy ubieganiu sie o
    zasilek wychowawczy w 2005r? Slyszalem, ze za 2002r

    2. Czy moje dochody z tytulu praw autorskich takze beda wliczane w
    dochod rodziny?

    Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> http://ceti.pl/~miki/
    PGP KeyID: 8b12ab02
    There are three kinds of people: men, women, and unix.

  • 2. Data: 2005-02-13 15:06:11
    Temat: Re: Dochody a zasilek wychowawczy
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    http://www.zus.pl/swiadcze/zas005.htm

    Przy ustalaniu prawa do zasiłku rodzinnego w okresie zasiłkowym trwającym od
    1 maja 2004 r. do 31 sierpnia 2005 r. uwzględnia się przeciętny miesięczny
    dochód na osobę w rodzinie uzyskany w 2002 r.

    W okresie zasiłkowym od 1 września 2005 r. do 31 sierpnia 2006 r. uwzględnia
    się przeciętny miesięczny dochód na osobę w rodzinie uzyskany w 2004 r.

    Przy ustalaniu dochodu rodziny uwzględnia się dochody następujących członków
    rodziny:
    uprawnionego (jednego z rodziców, opiekuna prawnego lub faktycznego),
    małżonka uprawnionego,
    pozostających na utrzymaniu dzieci w wieku do ukończenia 25 roku życia,
    pozostających na utrzymaniu dzieci, które ukończyły 25 lat i są
    niepełnosprawne w stopniu znacznym, jeśli rodzinie przysługuje na te dzieci
    świadczenie pielęgnacyjne.

    W dochodzie rodziny uwzględniane są:
    dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na
    zasadach ogólnych,
    dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na
    podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
    dochody, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym i zostały
    wymienione w art. 3 pkt 1c ustawy (np. stypendia, alimenty na rzecz dzieci).

  • 3. Data: 2005-02-13 18:52:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1 maja 2004 r. do 31 sierpnia 2005 r. uwzględnia się przeciętny miesięczny
    > dochód na osobę w rodzinie uzyskany w 2002 r.

    A co w przypadku kiedy sytuacja zmieniła się od 2002?
    Przypadki typu utrata pracy przez małżonka ma jakies znaczenie?
    No i sama utrata dochodów przez uprawionego, z racji wychowawczego?