  • 1. Data: 2013-06-20 13:14:35
    Temat: Dodatkowa kasa przewoźna
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    czy jeżeli dokupuje się do firmy dodatkową kasę fiskalną przewoźną, żeby
    móc z nią jeździć do klientów, to:

    a) przysługuje zwrot 90% kwoty jak przy pierwszej kasie?

    b) trzeba robić codziennie raporty kasowe czy tylko tego dnia, gdy kasa
    była ,,w terenie''?

    co jeszcze trzeba wiedzieć, a co może zaskoczyć w takim wypadku?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2013-06-20 15:18:47
    Temat: Re: Dodatkowa kasa przewoźna
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > Cześć,
    >
    > czy jeżeli dokupuje się do firmy dodatkową kasę fiskalną przewoźną, żeby
    > móc z nią jeździć do klientów, to:
    >
    > a) przysługuje zwrot 90% kwoty jak przy pierwszej kasie?

    Nie.

    > b) trzeba robić codziennie raporty kasowe czy tylko tego dnia, gdy kasa
    > była ,,w terenie''?

    Zerowych robić nie trzeba.

    > co jeszcze trzeba wiedzieć, a co może zaskoczyć w takim wypadku?

    Wyjdzie w praniu :)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2013-06-20 15:20:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.06.2013 15:18, elephanto pisze:

    > Nie.

    A jakikolwiek zwrot przysługuje? Czy też całość obciąża właściciela? Bo
    rozumiem, że sam ,,zwykły'' vat i pit można odliczać, tak jak przy
    typowych zakupach w KUP?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2013-06-20 16:48:17
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > A jakikolwiek zwrot przysługuje? Czy też całość obciąża właściciela? Bo
    > rozumiem, że sam ,,zwykły'' vat i pit można odliczać, tak jak przy
    > typowych zakupach w KUP?

    Nie bardzo wiem, co rozumiesz przez "jakikolwiek zwrot". Ulgi na te
    (kolejna) kase nie ma. Po prostu kolejny zakup wyposazenia / srodka
    trwalego. "Normalnie" wrzucasz w koszty / amortyzujesz, odliczasz vat.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2013-06-20 20:26:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > b) trzeba robić codziennie raporty kasowe czy tylko tego dnia,
    > gdy kasa była ,,w terenie''?

    "Bycie w tereznie" nie ma znaczenia.
    Obowiązek raportowania wynika z przeprowadzenia sprzedaży :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-06-20 20:31:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A jakikolwiek zwrot przysługuje?

    Przyjmij że taka kasa nie różni się od "stacjonarnej".
    Liczy się AFAIR fakt zgłoszenia w momencie wprowadzania kas,
    późniejsze "dokupowanie" nie uprawnia do nadzwyczajnych ulg
    (dokupowanie kas uprzednio zgłoszonych, przed rozpoczęciem
    użytkowania pierwszej kasy, jak najbardziej uprawnia,
    byle zgodnie z harmonogramem i nie pamiętam czy jest tam
    jakiś dodatkowy limit czasowy).
    AFAIR, bo zaglądałem kiedyś do przepisów ale jak wiesz
    kasy nie mam, więc piszę "z głowy czyli z niczego".

    > rozumiem, że sam ,,zwykły'' vat i pit można odliczać, tak jak przy typowych
    > zakupach w KUP?

    A dlaczego by nie :)

    pzdr, Gotfryd