  • 1. Data: 2004-10-25 07:58:28
    Temat: Dodatkowe dokumenty do faktur
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Czy do faktury za dostawę towary potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe
    "papiery"?
    Przykład: sprzedajemy firmie urządzenie (zgodnie z ich zamówieniem).
    Spotkałem się z takimi kupującymi, którym wystarcza sama faktura i z takimi,
    którzy żądają dodatkowo WZ lub dowodu dostawy.
    Czy poza wewnętrznymi uregulowaniami w firmie kupującego odnośnie obiegu
    dokumentów są jakieś wymogi nakazujące do faktury dokładać dodatkowe
    "papiery"? Czy sama faktura nie wystarczy?

    Podobna sytuacja jest z usługami:
    Klient zamówił naprawę instalacji alarmowej. Naprawiamy, -jest
    odbiór, -działa, -wystawiamy fakturę, -dajemy gwarancję na naprawę. Czy
    wystarczy, czy trzeba jeszcze pisać protokół odbioru i potwierdzenie
    wykonania zamówienia?

    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2004-10-25 09:52:54
    Temat: Re: Dodatkowe dokumenty do faktur
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Mon, 25 Oct 2004 09:58:28 +0200, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:

    >Czy poza wewnętrznymi uregulowaniami w firmie kupującego odnośnie obiegu
    >dokumentów są jakieś wymogi nakazujące do faktury dokładać dodatkowe
    >"papiery"? Czy sama faktura nie wystarczy?

    Zapewne nie ma, ale dla Ciebie bezpieczniej takowe miec :) Moze sie
    taka WZ okazac jedynym dokumentem stwierdzajacym dostawe (chyba, ze
    wyslesz firma kurierska), a wiec odbiorca nie bedzie mogl sie wykrecic
    od uiszczenia zaplaty.

> [...]
    >odbiór, -działa, -wystawiamy fakturę, -dajemy gwarancję na naprawę. Czy
    >wystarczy, czy trzeba jeszcze pisać protokół odbioru i potwierdzenie

    Jw. Faktury klient nawet nie musi podpisac. Jak udowodnisz, ze usluge
    faktycznie wykonales?

    Pozdrawiam
    AS

  • 3. Data: 2004-10-25 22:22:22
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/25/2004 11:52 AM, Andrzej Solich wrote:
    [...]
    > Jw. Faktury klient nawet nie musi podpisac. Jak udowodnisz, ze usluge
    > faktycznie wykonales?

    No na to jest sposób.
    Mój znajomy wprawdzie nie przy naprawie, ale instalacji alarmu miał
    pacjenta, co nie chciał zapłacić. Więc przyjechał i zdemontował centralę
    i czujki. Pacjent zaatakował z policją, że kradną - na to mój znajomy,
    że tak i tak, a jak pan policjant chce, to tu w tej ścianie zrobimy
    dziurę i będa tam dwa kabelki takiego to i takiego koloru owinięte taśmą
    koloru... Pan policjant chciał, by zrobić dziukę i pacjent niepłacący
    miał się z pyszna.

    Natomiast generalna zasada przy pracach serwisowych jest taka, że coś
    zawsze trzeba napisać na miejscu, nawet, że był i co robił - najlepiej
    jak zamawiający naskrobie coś odręcznie lub z pieczatką.

    pzdr; Catbert

  • 4. Data: 2004-10-25 23:28:43
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Andrzej Solich" <a...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > taka WZ okazac jedynym dokumentem stwierdzajacym dostawe (chyba, ze
    > wyslesz firma kurierska), a wiec odbiorca nie bedzie mogl sie wykrecic
    Czytaja to wydaje mi sie ze najlepiej by bylo miec certyfikat dostawy od
    miejscowego proboszcza,
    jezeli w US siedzi starej daty urzedniczki:)
    Co za protokoly odbioru? Istalacja jest towarem takim samym jak np.
    sprzedawana ksiazka.
    Czy w ksiegarni, ktos pisze protokoly przekania (zakupu ksiazki).
    Kazdy powinien uswiadamiac US, ze dostana takie dokumenty jakie sie im
    naleza wedlug przepisow, nic poza tym i zadnego widzi mi sie US. Jezeli my
    tego nie zaczniemy ich uczyc, to kto? Beda dalej zadac gruszek na wiezbie.

    > Jw. Faktury klient nawet nie musi podpisac. Jak udowodnisz, ze usluge
    > faktycznie wykonales?

    Ciekawe pojecie - udowodnic ze sie usluge faktycznie wykonalo.
    A sama faktura i przelew lub wplata na konto firmowe to czym nie jest jak
    wlasnie
    dowodem wykonania uslugi? Czyz nie taka role spelnia miedzy innymi Faktura?

  • 5. Data: 2004-10-26 06:40:55
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeszcze dla uściślenia mojego pytania.
    Dodatkowe papiery jako dokument w stosunku do nabywcy, który może nie chcieć
    półacić to jedno,
    ale chciałbym też wiedzieć, czy jakieś instytucje kontrolne typu US tego
    wymagają.

    dzięki za zainteresowanie i pomoc
    Jacek

  • 6. Data: 2004-10-27 22:07:55
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/26/2004 1:28 AM, mcgregor wrote:

    [...]
> [...]
    > wlasnie
    > dowodem wykonania uslugi? Czyz nie taka role spelnia miedzy innymi Faktura?

    Wow!
    Faktura: Umowa o dzieło lub wykonanie dzieła, łączna suma wypłaconych
    (przelewy) kwot na takie tytuły - kilkaset tysięcy. Firma
    architektoniczna firmie budowlanej.
    Co zostało wykonane? Nie ma nic, projektu, opracowania, umowy, rzeczy
    materialnej bądź nie.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-10-31 20:30:01
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote in message
> [...]
    > architektoniczna firmie budowlanej.
    > Co zostało wykonane? Nie ma nic, projektu, opracowania, umowy, rzeczy

    A jaki przepis mowi, ze cos musi byc? Nie mozna zadac czegos bez podstawy
    prawnej.
    A z drugiej strony jak US nie uzna tego jako wykonanie uslugi - to niech
    zwroci zaplacony podatek.

  • 8. Data: 2004-11-01 08:06:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Oct 2004, mcgregor wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ A jaki przepis mowi, ze cos musi byc? Nie mozna zadac czegos bez podstawy

    Ale tu jest IMHO szczegół: zaliczyć w koszt można tylko uzasadniony
    wydatek :]

    >+ A z drugiej strony jak US nie uzna tego jako wykonanie uslugi - to niech
    >+ zwroci zaplacony podatek.

    A nie jest tak że haczyk tkwi w tym że jest *różnica* między tym co
    opodatkowane (należny przychód, nawet z tytułu "niczego") a tym
    co może być KUP ("coś") ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-11-01 13:33:13
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

> [...]
    >
    > A nie jest tak że haczyk tkwi w tym że jest *różnica* między tym co
    > opodatkowane (należny przychód, nawet z tytułu "niczego") a tym

    Chyba diametralnie zmieniles temat (patrz pierwszy watek). Nie mowimy nic o
    KUP.
    Pytanie bylo czy przy dostawie np. jakiejs tam instalacji, oprocz
    wystawionej faktury
    przez dostawce, potrzebne sa jakies dodatkowe dokumenty na potwierdzenie
    wykonania dostawy.
    Ja jestem zdania ze sama faktura i przelew na konto sa wystarczajacym
    dowodem wykonania
    uslugi lub dostawy (powiedzmy na terenie kraju). Jezeli wg. ciebie sa
    jakies inne dokumenty wymagane, to poprosze o przepis.

  • 10. Data: 2004-11-01 23:01:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, mcgregor wrote:
    [...]
    >+ Ciekawe pojecie - udowodnic ze sie usluge faktycznie wykonalo.

    A był taki ciekawy wyrok sądowy: podatnik wynajął jakichś doradzców
    czy rewidentów coby mu dokumentację przekopali ("kontrola wewnętrzna").
    US się uparł że nie wierzy i chce... widzieć wyniki kontroli :)
    NSA jednak uznał argumentację podatnika że on "nie po to płacił
    kontrolerom żeby na tacy podać swoje błędy do ukarania USowi,
    tylko żeby ich na przyszłość unikać" :)
    No ale musiało przejść całą ścieżkę - widać IS również nie
    widziała nic dziwnego w żądaniu US... :(

    >+ A sama faktura i przelew lub wplata na konto firmowe to czym nie jest jak
    >+ wlasnie
    >+ dowodem wykonania uslugi?

    Y tam panie... to jest widać wpłata, ale "za darmo" :)
    Darowizna znaczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)