  • 1. Data: 2004-10-24 20:42:50
    Temat: Prowadzenie ewidencji przychodów na ryczałcie i związane z nim 3 pytania.
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    Sytuacja: Ryczałt + VAT

    Pierwsze pytanie: Jak wpisać odsetki z konta bankowego (mbank),
    posiadam tylko wygenerowane elektronicznie potwierdzenie
    "Kapitalizacji odsetek", i teraz jak ja mam to do ewidencji wpisać,
    chodzi mi głównie o rubryke "nr dowodu księgowego", potwierdzenie to
    nie posiada żadnego nr, wiec jak mam to rozwiązać.!!!

    Drugie pytanie: czy ewidencję przychodów dla ryczałtu można prowadzić
    w arkuszu kalkulacyjnym zamiast ręcznie w książeczce za 3,5zł a
    poźniej drukować zestawienie przed 20 ns. miesiąca?.

    I ostatnie pytanie: zakładając że podatek we wrześniu wyszedł na
    minusie po odliczeniu składki zdrowotnej np: - 30zł, wiem że jeżeli w
    październiku wyszedł on już na plusie np: 100zł to zapłacę urzędowi
    mniej o w/w kwotę czyli 70zł za październik ale chodzi mi o kwestię
    formalną jak wpisać to do ewidencji
    a) wpisać że podatek wyniósł 100zł a zapłacić 70zł, nic nie wpisując
    do ewidencji
    b) wpisać do ewidencji że podatek został obniżony o nadpłate z
    poprzedniego miesiąca, czyli sumarum że wyniósł 70zł.

    Pozdrawiam. Jacek

  • 2. Data: 2004-10-25 07:15:38
    Temat: Re: Prowadzenie ewidencji przychodów na ryczałcie i zwišzane z nim 3 pytania.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Jaco wrote:

> [...]
    >+ chodzi mi głównie o rubryke "nr dowodu księgowego", potwierdzenie to
    >+ nie posiada żadnego nr, wiec jak mam to rozwiązać.!!!

    Nie wiem jaka jest szczegółowa regulacja dla ewidencji do
    podatku ryczałtowego, ale kierując się rozp. ds. KPiR
    w którym jest dopuszczone uznawanie dowodów "oznaczonych
    numerem lub w inny sposób" : ) to przy okazji kilku
    (miejscami zaciętych) dyskusji wyszło iż całkiem sporo
    podatników uznaje za "inny numer" identyfikator transakcji
    bankowej. Sprawdź, jest przy każdym potwierdzeniu (niestety
    w mBanku nie ma na ZBIORCZYM zestawieniu).
    W każdym razie - nieprawdą jest jakoby nie miało ŻADNEGO numeru !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-25 08:02:58
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 paź o godzinie 22:42, na pl.soc.prawo.podatki, Jaco napisał(a):

> [...]
    > chodzi mi głównie o rubryke "nr dowodu księgowego", potwierdzenie to
    > nie posiada żadnego nr, wiec jak mam to rozwiązać.!!!

    jak to nie posiada żadnego numeru??
    A 'Numer referencyjny' ??
    Przecież to nic innego jak 8 ostatnich cyfr Twojego rachunku i po myślniku
    numer wykonanej operacji na Twoim rachunku!!!

    --
    Herbi
    25-10-2004 10:02:55

  • 4. Data: 2004-10-25 08:18:26
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    >...podatników uznaje za "inny numer" identyfikator transakcji
    >bankowej. SprawdĽ, jest przy każdym potwierdzeniu (niestety
    >w mBanku nie ma na ZBIORCZYM zestawieniu).
    > W każdym razie - nieprawd? jest jakoby nie miało ŻADNEGO numeru !
    >pozdrowienia, Gotfryd
    >
    >jak to nie posiada żadnego numeru??
    >A 'Numer referencyjny' ??
    >Przecież to nic innego jak 8 ostatnich cyfr Twojego rachunku i po my?lniku
    >numer wykonanej operacji na Twoim rachunku!!!
    >Herbi

    Fakt jest taki numerek!!!, ale nie sądziłem że można się nim posłużyć
    w ewidencji, swoją drogą obiło mi się o uszy że można wystawić dowód
    wewnętrzny na wysokość tych że odsetek!!!

    Pozdrawiam, Jacek