  • 1. Data: 2004-10-24 18:06:36
    Temat: skóty i oznaczenia walut
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    jak słownie zapisać na fakturze w innej walucie wartosc tzn. oznaczenie
    waluty.
    Szukam oznaczeń dla USD, EUR, GBR.
    chodzi mi o takie cos
    PLN to zł i gr
    USD $ i ?
    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2004-10-24 19:29:38
    Temat: Re: skóty i oznaczenia walut
    Od: "Piotr Zaniewicz" <piotr.zaniewicz@(spspspspsdeletethiscontent)online.de>

    Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > jak słownie zapisać na fakturze w innej walucie wartosc tzn. oznaczenie
> [...]

    W Niemczech dostaje jedynie faktury XX,XX EUR tak samo jak cos przychodzilo
    z Anglii XX.XX GBP (z kropka) (nie "GBR"), w USA ida w ten sposob $ XX.XX.

    Jest to ogolnie przyjeta zasada i nie ma chyba sensu kombinowac.

    cya
    Piotr Zaniewicz

  • 3. Data: 2004-10-24 19:39:11
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

> [...]
    > z Anglii XX.XX GBP (z kropka) (nie "GBR"), w USA ida w ten sposob $ XX.XX.
    >
    > Jest to ogolnie przyjeta zasada i nie ma chyba sensu kombinowac.

    chodzi mi o kwote np. 25,90 USD
    to pisze słownie: dwadzieścia pięć $ dziewięćdziesiąt centów.
    czy to mozna inaczej zapisac ?

  • 4. Data: 2004-10-24 19:46:13
    Od: "Aleksander Sienkiewicz" <jamez@CUT_IT_OUTnowyport.pl>

    Nie wiem czy OE przepuści te krzaczki, ale spróbuję:

    US Dollar: $
    US Cent: c
    GB Pound Sterling: ?
    GB Penny: p
    Euro: ?
    Euro Cent: c

  • 5. Data: 2004-10-24 19:50:04
    Od: "Aleksander Sienkiewicz" <jamez@CUT_IT_OUTnowyport.pl>

    > Nie wiem czy OE przepuści te krzaczki, ale spróbuję:
    >
    > US Dollar: $
    > US Cent: c
    > GB Pound Sterling: ?
    > GB Penny: p
    > Euro: ?
    > Euro Cent: c

    No i nie przepuściło. Opiszę słownie: Cent (zarówno US jak i Euro) zapisuje
    się przekreślonym "c" (na wzór $). GBP zapisuje się identycznie jak polskie
    kaligraficzne Ł (zaokrąglone u góry i z pętelką na dole), GB Penny to małe
    "p", a Euro coś jak duże C przekreślone poziomo podwójną kreską (żeby
    przypominało zaokrągloną dużą literę E).

    Pozdrawiam,

    A.S.

  • 6. Data: 2004-10-24 19:50:24
    Od: "Piotr Zaniewicz" <piotr.zaniewicz@(spspspspsdeletethiscontent)online.de>

    > chodzi mi o kwote np. 25,90 USD
    > to pisze słownie: dwadzieścia pięć $ dziewięćdziesiąt centów.
    > czy to mozna inaczej zapisac ?

    Aha,
    prawie tego sie nigdzie juz nie spotyka, ale jesli nalegasz to idzie to tak:
    "twenty-five dollars and ninety cents" - wszystko slownie bez $, a w
    nawiasie podajesz tez wartosc cyferkami ($25.90) konieczne sa "-".
    jesli masz zero centow to po prostu piszesz zero. Nie wiem, ale po Polsku to
    bedzie jakos chyba podobnie "dwadziescia piec dolarow i dziewiecdziesiat
    centow".

    mam nadzieje, ze teraz trafilem punkt?

    cya
    PZ

  • 7. Data: 2004-10-24 19:55:21
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Użytkownik "Aleksander Sienkiewicz" <jamez@CUT_IT_OUTnowyport.pl> napisał w
    wiadomości news:clh10i$kf8$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > "p", a Euro coś jak duże C przekreślone poziomo podwójną kreską (żeby
    > przypominało zaokrągloną dużą literę E).

    o wlasnie o to mi chodzilo :)

    thanx ;)

  • 8. Data: 2004-10-25 08:13:19
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 24-10-2004 21:39, Użytkownik Tommy napisał:

    > chodzi mi o kwote np. 25,90 USD
    > to pisze słownie: dwadzieścia pięć $ dziewięćdziesiąt centów.
    > czy to mozna inaczej zapisac ?

    dwadzieścia pięć 90/100 USD

    --
    xyz