  • 1. Data: 2004-10-24 19:30:41
    Temat: ulga remontowa przed zasiedleniem (dom w budowie)
    Od: "ciafka" <c...@g...pl>

    witam!

    prosze o porade:
    mam dom w budowie (wlasna dzialka, system gospodarczy - czyli wlasnosc i tytul
    prawny 100% jasne). konstrukcja budynku gotowa, zaczyna sie wykonczenie, czyli
    w wiekszosci rzeczy objete ulga remontowa - gdyby wykonywac je w gotowym domu
    lub mieszkaniu.
    jak natomiast wyglada mozliwosc odliczenia od podatku - w ramach ulgi
    remontowej (NIE ulgi budownalej) - wydatkow na prace wykonczeniowe domu
    nowobudowanego? obilo mi sie o uszy, ze jest taka mozliwosc ... nie jest to dla
    mnie moze do konca logiczne, ale to sa podatki - nie mysi byc w tym
    jakiejkolwiek logiki :-)
    czy musze zglosic budynek do zamieszkania aby moc wykonac tam remont?

    dzieki z gory za porady
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-10-25 07:34:41
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ciafka" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > remontowej (NIE ulgi budownalej) - wydatkow na prace wykonczeniowe domu
    > nowobudowanego? obilo mi sie o uszy, ze jest taka mozliwosc ... nie jest
    A jakies szczegoly?
    Bo remont lub ulepszenie z definicji mozna przeprowadzic tylko na rzeczy,
    ktora jest kompletna i zdatna do uzytku - w tym przypadku odebrane
    mieszkanie/dom.

    Jezeli zrobisz to w czasie budowy, bedzie to po prostu zwiekszenie
    inwestycji.

    > mnie moze do konca logiczne, ale to sa podatki - nie mysi byc w tym
    > jakiejkolwiek logiki :-)
    > czy musze zglosic budynek do zamieszkania aby moc wykonac tam remont?

    LG

  • 3. Data: 2004-10-25 11:50:35
    Od: "ciafka" <c...@g...pl>

    >A jakies szczegoly?
    >Bo remont lub ulepszenie z definicji mozna przeprowadzic tylko na rzeczy,
    >ktora jest kompletna i zdatna do uzytku - w tym przypadku odebrane
    >mieszkanie/dom.

    prosze bardzo. np. modernizacja - trywialny (dla mnie) przypadek to panele
    podlogowe - moge bez nich uzytkowac dom, wiec ich zakup i montaz to
    modernizacja. prawda?
    no ale czy moge mieszkac w domu bez tynkow??? lub, jezeli postawie tylko jedna
    scianke dzialowa w ramach budowy, a reszta bylaby modernizacja - czy US moze
    sie przyczepic? moim zdaniem - nie, bo scianki dzialowe moge prawie zawsze i
    wszedzie w domu postawic, bez zadnego projektu i formalnosci. po prostu
    przystosowuje lepiej dom do potrzeb mieszkalnych rodziny.

    >Jezeli zrobisz to w czasie budowy, bedzie to po prostu zwiekszenie
    >inwestycji.

    no wlasnie - sedno mojego pytania to gdzie jest granica pomiedzy budowa a
    modernizacja. przeciez nie musze wykonczyc poddasza aby zamieszkac dom.
    ta granica nie jest to raczej zgloszenie domu do uzytkowania. czy jest? nie wg.
    logiki, tylko wg. US?
    prosze o porade.

    pozdrawiam,
    ciafka