  • 1. Data: 2005-06-10 04:57:44
    Temat: Dodatkowe "kwity" do faktury
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Czy jest jakiś prawny wymóg, żeby do faktury dopinać jakieś dodatkowe
    papiery typu WZ, protokól odbioru itp?
    Fakturę odbiera ode mnie osoba z kierownictwa firmy i potwierdza podpisem
    (chociaż nie jest teraz wymagany).
    Księgowa z kolei twierdzi, że powinien być w przypadku usługi dodatkowo
    protokól odbioru a w przypadku dostawy dokument WZ.
    Nadmieniam, że nie są to żadne duże kwoty, z reguły poniżej 5000zł.
    Czy ewentualnie US może mieć zastrzeżenia, że brakuje czegoś?
    I jeszcze jedno: czy przy fakturze płatnej gotówką wystarczy napis
    "zapłacono gotówką", czy musi być kwit kasowy KW - KP?

    Jacek

  • 2. Data: 2005-06-10 06:40:02
    Temat: Re: Dodatkowe "kwity" do faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jun 2005, Jacek wrote:

> [...]
    >+ papiery typu WZ, protokól odbioru itp?
    >+ Fakturę odbiera ode mnie osoba z kierownictwa firmy i potwierdza podpisem

    ...dość łatwe jak dla gugla... :]
    Tu:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=grou
    p:*.podatki&num=100&hl=pl&safe=off
    ...wypełniasz tabelkę i czytasz.

    Dla przykładu:
    http://tiny.pl/h848
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=faktura+r%C3%B3w
    nie%C5%BC&num=100&hl=pl&as_oq=gwarancj%C4%85+dowodem
    +protoko%C5%82em&as_eq=&as_ugroup=*.podatki

    >+ Księgowa z kolei twierdzi, że powinien być w przypadku usługi dodatkowo
    >+ protokól odbioru a w przypadku dostawy dokument WZ.

    KSięgowa być może woli mieć dwa osobne papierki niż dwa dokumenty na
    jednym papierku - bo może sobie je wkładać do różnych teczek, jeśli
    lubi rzecz jasna :]
    IMO - "zasady obrotu papierami w firmie" to określa "kierownik zakładu"
    czy jak to tam jest (a nie księgowa zdaje się)....

    >+ Czy ewentualnie US może mieć zastrzeżenia, że brakuje czegoś?

    US to się cieszy że podatki spływają :)
    "Zastrzeżenia" to raczej można mieć do siebie w razie czego.
    Konkretnie po wyroku sądu cywilnego który nie uznał roszczenia którego
    kontrahent się wyparł... a sąd uznał że dowody były do kitu :]
    UWAGA: z tego co widziałem na grupach podpisy na f-rach, nawet jeśli
    nie było wystarczająco jasno zapisane że "potwierdzam odbiór
    towaru i wykonanie prac" bywały uznawane przez sąd. Ja tam zawsze
    jestem za tym żeby były "w razie konieczności z umowy" podpisy
    - OSOBNO pod "odebrałem fakturę" i OSOBNO pod "towar otrzymałem"
    czy "potwierdzam wykonanie prac" czy "zapłatę gotówką przyjąłem".
    IMO czy na tym samym papierku czy nie to już bez znaczenia.

    Ale IMO *znacznie* ważniejsze jest żeby podpisu (nieważne czy na
    WZ/protokole osobnym czy też "zawartym na fakturze !) podpisana
    była UPOWAŻNIONA OSOBA.
    Właściciel/zarzad lub osoba którą w umowie tenże właściciel lub
    zarząd upoważnił do podpisywania protokołów lub dowodów wydania...

    >+ I jeszcze jedno: czy przy fakturze płatnej gotówką wystarczy napis
    >+ "zapłacono gotówką"

    ...a jest OSOBNY podpis pod tą pozycją ?
    Inaczej zadam przewrotne pytanie: czy jak na fakturze jest już napis
    "zapłata gotówką" to uważasz że zapłacenie przelewem wymaga wystawiania
    korekty ? I na odwrót: jest "zapłacono przelewem" a gość przyłazi
    z gotówką w garści...
    Rozważ sobie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-10 08:14:58
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dzięki.
    Gotfryd jak zwykle niezawody i konkretny.
    Milego weekendu !!

  • 4. Data: 2005-06-10 22:03:23
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "zapłata gotówką" to uważasz że zapłacenie przelewem wymaga wystawiania
    > korekty ? I na odwrót: jest "zapłacono przelewem" a gość przyłazi

    Pięknie Waść prawisz. Ale do rozważań dodaj jeszcze - a co na to US ?.
    Wystawiłem kiedyś fakturę z napisem płatne gotówką (przez pomyłkę).
    Zapłacili przelewem. Do mojego kontrahenta wpadł US z wizytą.
    Zakwestionowali to, przy okazji wpadli do mnie na krzyżową.
    Choć wszystko w końcu się uspokoiło, jednak od tej pory szczególnie
    uważam przy wystawianiu faktur :)

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 5. Data: 2005-06-11 21:13:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    dOn Sat, 11 Jun 2005, Andrzej wrote:

    > + Pięknie Waść prawisz. Ale do rozważań dodaj jeszcze - a co na to US ?.

    ...że US może przyczepić się do wszystkiego ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)