  • 11. Data: 2005-11-28 20:31:12
    Temat: Re: Dofinansowanie z PUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Victor wrote:

    > Ja musialem najpierw zarejestrowac DG i dopiero pozniej zrobic zakupy.

    Acha.
    To się trzyma logiki.
    Mój poprzedni post był sprowokowany informacją że grupowicz (morgul)
    napisał że NAJPIERW dokonał zakupów.
    IMO - bez sensu (i nie wiem czy prawnie prawidłowo).

    > Ja wiem ze to sie kloci z komentarzem do ustawy, no ale coz.

    W twoim przypadku - nie.
    Możesz zarówno ten VAT stopniowo odliczyć jak i mogłeś
    wystąpić o zwrot do US !

    > Wylozylem Vat z
    > wlasnej kieszeni i sie rozliczylem tak jak chcieli. :(
    > No i dlatego moge go sobie odliczyc.

    Nie mam pytań, bo:

    > POza tym wspominalem juz o tym we wczesniejszej wypowiedzi.

    ..."nakaz dokonania zakupów na firmę" przeoczyłem :)
    Thx. za wyjaśnienie.
    Czy Morgul coś pokręcił czy jego PUP chwilowo nie wiemy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-11-29 08:31:03
    Od: Karwos <m...@p...fm>

    Również, chciałbym skorzystać z dofinansowania DG.
    Obecnie chodzę na szkolenie.Mam praktycznie wszystko przygotowane do
    otwarcia DG,lecz blokuję mnie PUP.Gby otw. DG pozbawię się możliwości
    dofinansowania. Najwcześnij w którym momencie mogę otworzyć tą DG aby
    zachować szansę dofinansowania?? Pozdrawiam i dz. za odpowiedz.

  • 13. Data: 2005-11-29 16:00:49
    Od: "Victor" <r...@i...pl>

    > Najwcześnij w którym momencie mogę otworzyć tą DG aby
    > zachować szansę dofinansowania?? Pozdrawiam i dz. za odpowiedz.

    Zrob to dopiero po podpisaniu umowy z PUP.
    Ja podpisalem i jeszcze tego samego dnia zrobilem wpis do ewidencji DG.
    Dla pewnosci zrob to na drugi dzień ;)
    Pzdr

  • 14. Data: 2005-11-29 16:05:06
    Od: "Victor" <r...@i...pl>

    > Możesz zarówno ten VAT stopniowo odliczyć jak i mogłeś
    > wystąpić o zwrot do US !

    No masz racje :). Zaplacilem, ale "odzyskam" w ten czy inny sposob.

    > ..."nakaz dokonania zakupów na firmę" przeoczyłem :)
    > Thx. za wyjaśnienie.
    > Czy Morgul coś pokręcił czy jego PUP chwilowo nie wiemy.

    Obawaiam sie ze On nic nie pokrecil. Zwyczajnie w Jego UP trzeba pewnie
    zrobic zakupy na osobe fizyczna a nie na DG.
    Ten sposob wydaje mi sie lepszy, bo jak nie wrzucam w koszty to nie ma
    znaczenia kiedy zrobie zakupy, a i jeszcze nie wykladam na poczatku
    dodatkowej kasy na Vat ( wiem ze odzyskuje, ale najpierw trzeba wylozyc, a
    ja o tym nie wiedzialem i nie uwzglednilem tego w moim biznesplanie)
    Pzdr