  • 1. Data: 2005-11-26 07:54:31
    Temat: Jak rozliczać PIT- 5 i VAT-7
    Od: "Rafał" <b...@b...com.pl>

    Witam,
    niedawno założyłem działalność własną i nie bardzo wiem jak się rozliczać.
    Napiszczie, proszę, gdzie znajdę informacje (jakieś instrukcje) jak to
    rozliczać??

    Rafał

  • 2. Data: 2005-11-26 09:30:53
    Temat: Re: Jak rozliczać PIT- 5 i VAT-7
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Rafał" wrote:

    > Witam,
    > niedawno założyłem działalność własną i nie bardzo wiem jak się rozliczać.
    > Napiszczie, proszę, gdzie znajdę informacje (jakieś instrukcje) jak to
    > rozliczać??

    Takie samo pytanie zadalem naczelnikowi mojego urzedu skarbowego kilka
    lat temu. Westchnal, wzruszyl ramionami i powiedzial "Nie ma takich
    instrukcji, sa tylko ustawy..." i Polecil albo zatrudnic ksiegowa albo
    uczyc sie od kogos, kto sie zna, kto prowadzil sam i do kogo ciagle
    upomnienia o wyjasnienia nie przychodza ;) A to oostatnie plus jakas
    jedna ksiazeczka dla uszeregowania (co tytulu juz nie pomne) i mozna
    podstawiowe rzeczy sobie samemu prowadzic dosc dobrze...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 3. Data: 2005-11-26 10:09:23
    Od: "Zygfrydzio" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <b...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > niedawno założyłem działalność własną i nie bardzo wiem jak się rozliczać.
    > Napiszczie, proszę, gdzie znajdę informacje (jakieś instrukcje) jak to
    > rozliczać??

    Polecam ksiazke "Jednoosobowa firma" - Danuta Młodzikowska, Bjorn Lunden.
    www.blinfo.pl
    Polecam stronke www.pit.pl, czy tez http://www.samozatrudnienie.pit.pl/
    I warto zdobyc darmowy program "Mala ksiegowosc" - z gazety
    "Rzeczpospolita".
    W ten sposob zyskasz i wiedze i narzedzia, ktore zrobia same za ciebie co
    trzeba, ale za Twoja wiedza.
    Powodzenia ;)

    Zyg

  • 4. Data: 2005-11-26 12:06:35
    Od: jakusa <c...@h...com>

    Przewodnika zadnego na ten temat nie znam ale rozliczam VAT-7 więc w
    razie pytań jestem o dyspoycji i postaram się pomóc jak najlepiej umię.

    Powodzenia,

    jakusa

  • 5. Data: 2005-11-26 14:27:44
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Do yakusy:-cytuję:"i postaram się pomóc jak najlepiej umię"-koniec cytatu.A ja
    bym raczej napisał:"jak najlepiej umiem"...nie jest to forum ortograficzne ale...a
    do Rafała: nie obraż się ale jeżeli nie znasz podstaw do rozliczania PITu i VATu to
    lepiej zlecić to księgowej/-emu/ lub biuru rachunkowemu bo niechcący można zrobić
    wiele błędów gdyż nasze prawo podatkowe dość skomplikowanym
    jest...Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-11-26 14:36:15
    Od: "Rafał" <r...@w...pl>

    Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.

  • 7. Data: 2005-11-26 14:44:05
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2005 14:27:44 +0000 (UTC), AndrzejM napisał(a):

    > do Rafała: nie obraż się
    Przyganiał ( ortograficznie ) kocioł garnkowi .... :))

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2005-11-26 15:44:22
    Od: jakusa <c...@h...com>

    Jak już chcesz poprawiac moje błędy ortograficzne, to lepiej uważaj jak
    czytasz podpisy:

    podpisałem się jako jakusa a nie yakusa.

    Bez komentarza panie poprawny ortograficznie

    Pozdrawiam,

    JAKUSA

    A do Rafała - ja się uczyłem wszystkiego sam (a mówimy o Sp. z o.o.
    zatrudniajacej ponad 600 ludzi), więc jeśli zakładasz niewielką
    działalnośc to nie pękaj, poradzisz sobie.
    Wielu Polaków ma własną działalnośc i sobie radzi.

  • 9. Data: 2005-11-26 15:47:20
    Od: jakusa <c...@h...com>

    W rzeczy samej :)))

    Pozdrawiam,

    Jakusa

  • 10. Data: 2005-11-26 17:09:58
    Od: "stefan" <s...@t...pl>

> [...]
    > niedawno założyłem działalność własną i nie bardzo wiem jak się rozliczać.
    > Napiszczie, proszę, gdzie znajdę informacje (jakieś instrukcje) jak to

    Myślę,że to Ci pomoże

    Autor Włodzimierz Markowski

    "ABC" small business- u
    A-jak założyć własną firmę
    B-księgowość Twojej Firmy
    (ryczałt, księga przychodów i rozchodów Vat)
    C-jak Cię rozliczy Urząd Skarbowy

    Stefan