  • 1. Data: 2009-03-24 21:08:21
    Temat: Dołaty unijne
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam

    Ta grupa wydawała mi się najbardziej opowiednia.

    Mam pytanie odnośnie tematu:
    "Wspieranie gospodarowania na obszarach górskich niekorzystnych i innych
    obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW)"
    a dokładniej jednego z kryteriów dostępu:
    "beneficjent zobowiąże się do prowadzenia działalności rolniczej na
    gruntach rolnych, na które uzyskał pomoc z tytułu gospodarowania na
    obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach
    gospodarowania, przez okres co najmniej 5 lat od dnia otrzymania pierwszej
    płatności."

    Kontaktowałem się w tej sprawie z ARiMR i powiedziano mi że aby spełnić to
    kryterium osoba która dotychczas składała wniosek o dopłaty musi to
    uczynić również w tym roku(dopłaty za 2009). Jako że pierwsze płatności
    przypadały na marzec 2005 roku(za częśc roku 2004) to 5 lat mija w marcu
    2010.

    Jednak moja wątpliwość dotyczy tego, że w powyższej wytycznej nie ma mowy
    o ubieganiu się o te dopłaty, a jedynie o dbaniu o ten obszar.
    Czy mam rację? Może ktoś już spotkał się z tym problemem i ma jakieś
    doświadczenia w związku z tym?

    Chciałbym zmienić wnioskodawcę bez konieczności zwrotu dopłąt i myślałem,
    że nie będzie z tym problemu póki nie zadzwoniłem do ARiMR

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2009-03-25 17:57:06
    Temat: Re: Dołaty unijne
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chciałbym zmienić wnioskodawcę bez konieczności zwrotu dopłąt i myślałem,
    > że nie będzie z tym problemu póki nie zadzwoniłem do ARiMR

    Wg tego co napisałeś to BENEFICJENT zobowiązuje się do prowadzenia
    działalności, a nie że działka będzie obrabiana. Ale można chyba sprzedać
    ziemię razem z obowiązkami.
    MirekQ

  • 3. Data: 2009-03-25 21:47:33
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 25-03-2009 o 18:57:06 Mirek Q <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wg tego co napisa?e? to BENEFICJENT zobowi?zuje sie do prowadzenia
    > dzia?alno?ci, a nie ?e dzia?ka bedzie obrabiana. Ale mo?na chyba sprzedaae
    > ziemie razem z obowi?zkami.

    "beneficjent zobowiąże się do prowadzenia działalności rolniczej na
    gruntach rolnych, na które UZYSKAŁ pomoc... "
    W tym zdaniu nie ma wymogu co do tego kto ma złożyć wniosek. Wymóg dotyczy

  • 4. Data: 2009-03-26 22:42:34
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości >>> Mam pytanie
> [...]
    > gruntach rolnych, na które UZYSKAŁ pomoc... "
    > W tym zdaniu nie ma wymogu co do tego kto ma złożyć wniosek. Wymóg dotyczy
    W tym zdaniu nie ma, ale ogólną zasadą dopłat rolnych jest dopłata dla
    UŻYTKOWNIKA

    MirekQ