  • 1. Data: 2002-03-14 22:19:44
    Temat: Dolna granica naliczanych odsetek
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Witam po przerwie :-)
    Sprowadza mnie pytanie czy obecnie istnieje dolna granica kwoty odsetek od
    zobowiązań podatkowych poniżej której się ich nie nalicza? Kiedyś w
    rozporządzeniu wykonawczym do ordynacji podatkowej było wprost powiedziane,
    że nie nalicza się odsetek, które wynosiłyby poniżej 2 zł. W ub. roku jednak
    wydano nowe rozporządzenie, w którym tego zapisu nie ma. Jak to jest obecnie
    i jeśli można to prosiłbym o numer odpowiedniego Dz.U.

    Darek

  • 2. Data: 2002-03-14 22:49:09
    Temat: Re: Dolna granica naliczanych odsetek
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    Ordynacja podatkowa

    Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:
    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    państwa, jeżeli ich wysokość nie przekraczałaby 2,00 zł.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2002-03-15 08:24:47
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > 5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    > państwa, jeżeli ich wysokość nie przekraczałaby 2,00 zł.

    A więc wstawiono to bezpośrednio do ustawy. Dzięki, wczoraj nie mogłem
    znaleźć, bo strona internetowa Sejmu nie chodziła. Potrzebuję się na to
    powołać w piśmie do US, który może mi naliczyć odsetki w kwocie 1,60 zł i w
    tej sprawie przysłał mi już dwa listy polecone z potwierdzeniem odbioru a'
    5zł sztuka. A my się potem dziwimy skąd się wzięła dziura budżetowa ;-)))

    Darek