  • 1. Data: 2013-02-17 12:04:15
    Temat: Domowy komputer w sklepie - jakie warunki ?
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    jako, że firmowy komputer ledwo sobie radzi z nowym oprogramowaniem
    sprzedaży muszę go zmienić. W domu posiadam szybką maszynę, z której
    praktycznie nie korzystam i chciałbym ją przenieść. Jakie zabiegi
    księgowe w związku z tym powinienem wykonać ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-18 10:06:56
    Temat: Re: Domowy komputer w sklepie - jakie warunki ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Feb 2013, Marek wrote:

> [...]
    > korzystam i chciałbym ją przenieść. Jakie zabiegi księgowe w związku z tym

    Jeśli chodzi o "powinność" rozumianą jako dopełnienie obowiązku, to
    wedle mojej najlepszej wiedzy, od 2003 roku nie ma takich.
    Wtedy skreślono z przepisów ostatnią pułapkę, która powodowała, że
    używanie własnego majątku nie wprowadzonego do ewidencji DG mogło nieść
    za sobą skutki podatkowe.
    Zajrzyj do ustawy - wszędzie gdzie mowa o ST i wyposażeniu ("innych
    składnikach majątkowych" itp) w aktualnej wersji jest zapis
    "ewidencjonowanych".

    Taki "osobisty sprzęt" *MOŻE* zostać wprowadzony do ewidencji środków
    trwałych, w wyniku czego przysługuje prawo do zaliczenia amortyzacji
    w koszt, ale podstaw do *obowiązku* ewidencjonowania nie ma.
    Mało, wprowadzenie do ewidencji może nastąpić później, w trakcie
    użytkowania, poprzez "ujawnienie" (znajdź w ustawie, jest :))
    <OT>
    Rzecz jasna, jak się prowadzi DG i w tej DG miało (lub ma) jakikolwiek
    komputer (albo inny sprzęt), a równocześnie ma podobny sprzęt do
    celów osobistych, to dobrze jest trzymać papiery (nabycia) tego
    sprzętu osobistego, aby później nie tłumaczyć się z niebycia słoniem
    (znaczy "miał pan komputer, sprzedał, a przecież tu był komp
    w ewidencji i miał być sprzedany w ramach DG").
    <\OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-02-18 23:12:44
    Od: Marek <x...@x...xxx>

> [...]
    > (znaczy "miał pan komputer, sprzedał, a przecież tu był komp
    > w ewidencji i miał być sprzedany w ramach DG").

    Dzięki za cenne wskazówki. Z ciekawości zapytam - ile lat jesteś księgowym ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2013-02-19 00:49:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, Marek wrote:

    > Z ciekawości zapytam - ile lat jesteś księgowym ?

    Zero. Nie zajmuję się księgowością zawodowo.
    Ja rozliczam tylko swoje podatki w DG...
    Po pierwszym piśmie z US z listą artykułów z KKS sprawdzasz
    ile lat dają za kolejne pozycje i zaczynasz czytać resztę
    ustaw ;>

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, bez kasy rejestrującej)

  • 5. Data: 2013-02-19 04:37:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ja rozliczam tylko swoje podatki w DG...

    i tym zdaniem przekonales mnie, ze zakladanie DG w Polsce to ciężka pomyłka.

    z tego mozna doktorat zrobic a nie prowadzic spokojnie działalność.

    masz jeszcze jakies wlosy na glowie, a jak tak to ile sztuk nie siwych?

  • 6. Data: 2013-02-19 16:28:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-02-19, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > i tym zdaniem przekonales mnie, ze zakladanie DG w Polsce to ciężka pomyłka.
    > z tego mozna doktorat zrobic a nie prowadzic spokojnie działalność.

    E tam. Nie jest tak źle. :-) Nie w każdej działalności napotyka się na kruczki
    i nie za wszystko grożą konsekwencje liczone w latach. ;-)

    A że Gotfryd ma takie hobby i pasjonująco opisuje rzeczywistość prawną, to inna
    sprawa. IMHO powinien wydać książkę w stylu "ABC Small Businessu". Ja bym był
    pierwszy do kupna. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-02-19 18:53:47
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    > A że Gotfryd ma takie hobby i pasjonująco opisuje rzeczywistość prawną, to inna
    > sprawa. IMHO powinien wydać książkę w stylu "ABC Small Businessu". Ja bym był
    > pierwszy do kupna. :-)

    Ja również zamawiam składam preorder.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2013-02-19 23:39:24
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > sprawa. IMHO powinien wydać książkę w stylu "ABC Small Businessu". Ja bym był

    Na książkach w PL się nie zarabia. Chyba wyszedłby lepiej na
    stworzeniu przycisku 'donate' na swojej www etc. ;)

  • 9. Data: 2013-02-20 00:28:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, witek wrote:

    > i tym zdaniem przekonales mnie, ze zakladanie DG w Polsce to ciężka pomyłka.
    >
    > z tego mozna doktorat zrobic a nie prowadzic spokojnie działalność.

    Nie da się ukryć.
    Szczególnie na podstawie wersji "a w US mi powiedzieli" :>

    > masz jeszcze jakies wlosy na glowie, a jak tak to ile sztuk nie siwych?

    Akurat nie kładł bym tego wyłącznie na karb podatków ;)
    Prawdą jest, że .prawo czytałem i wcześniej, niejako przyzwyczajając
    się do analizy przepisów, wcale nie z intencją stosowania kiedyś
    do DG :>
    Ale prawdą jest, że prawo mamy pokręcone.
    Inna sprawa, że co najmniej miejscami "prawo europejskie" wygląda
    podobnie, w końcu parę poprawek do przepisów (albo co najmniej
    interpretacji) wynikało z wyroków ETŚ wcale nie wnoszonych przez
    polskich podatników.
    Żeby nie być zupełnie gołosłownym - AFAIR sprawa "sprzętu używanego
    nie tylko do DG" nie była związana z polskimi przepisami (a w polskiej
    ustawie "dochodowej" jest wyraźny zapis, iż używanie wyposażenia
    do celów nie-DG powoduje "wylot z kosztów", ale w myśl tego wyroku
    ETŚ do cofnięcia prawa do odliczenia VAT już to nie uprawnia).

    pzdr, Gotfryd