  • 1. Data: 2013-02-14 17:01:18
    Temat: Podatek przy sprzedaży ruchomości?
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Czy po sprzedaży starych książek przez antykwariat
    będę musiała zapłacić podatek? Jeśli tak, to w jakiej
    wysokości i w jakim terminie?
    Czy rok wydania książki ma tutaj znaczenie?
    A co w przypadku sprzedaży jakichś innych tzw.
    ruchomości, np. serwisu do kawy itp.?
    Jakie przepisy te sprawy regulują?
    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 2. Data: 2013-02-14 18:45:42
    Temat: Re: Podatek przy sprzedaży ruchomości?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 17:01:18 +0100, Maria napisał(a):

    > Czy po sprzedaży starych książek przez antykwariat będę musiała zapłacić
    > podatek?

    Czasami tak, czasami nie.

    > Jeśli tak, to w jakiej wysokości i w jakim terminie?

    To zależy. Na przykład od tego czy sprzedajesz coś co kiedyś kupiłaś "do
    poczytania", czy też np systematycznie prowadzisz skup na allegro i
    sprzedajesz w antykwariacie. W pierwszym wypadku podatek trzeba zapłacić
    tylko czasami, w drugim jest to po prostu działalność gospodarcza.

    > Czy rok wydania książki ma tutaj znaczenie?

    Nie. Znaczenie ma data zakupu. Jeśli przy zakupie nie na DG miałaś
    książkę ponad 6 miesięcy, to nie ma podatku.

    > A co w przypadku sprzedaży
    > jakichś innych tzw. ruchomości, np. serwisu do kawy itp.?

    Tak samo.

    > Jakie przepisy
    > te sprawy regulują?

    Zapewne Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych.

  • 3. Data: 2013-02-14 18:58:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maria wrote:
> [...]
    > wysokości i w jakim terminie?
    > Czy rok wydania książki ma tutaj znaczenie?
    > A co w przypadku sprzedaży jakichś innych tzw.

    tak w ogolnym i najbardziej popularnym skrocie:

    masz je miec minimum przez 6 miesiecy i intencją kupna nie mogla byc
    chec dalszej odsprzedazy z zyskiem.

  • 4. Data: 2013-02-14 19:19:04
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Oczywi

  • 5. Data: 2013-02-14 19:26:03
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za falstart
    spowodowany naciśnięciem "ś".

    Są to przedmioty kupione lata temu przeze mnie
    lub nawet jeszcze przez moich rodziców.
    Nie wiem jak miałabym "udowodnić", że mam je
    ponad 6 miesięcy. To trochę jak z udowodnieniem
    że się nie jest wielbłądem. Można ewentualnie
    udowodnić, że coś się kupiło w jakimś momencie,
    ale że się nie kupiło udowodnić jest dużo trudniej.
    Jak to wygląda w praktyce?
    Wolałabym nie powoływać świadków.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 6. Data: 2013-02-14 19:57:10
    Od: <1...@2...195710.invalid> (Tom N)

    Maria w

    > Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za falstart
    > spowodowany naciśnięciem "ś".

    > Są to przedmioty kupione lata temu przeze mnie
    > lub nawet jeszcze przez moich rodziców.

    Ale liczy sie jak napisał witek również intencja...

    > Nie wiem jak miałabym "udowodnić", że mam je
    > ponad 6 miesięcy.

    rachunkiem, paragonem, fakturą, deklaracja PCC, fotografią

    > To trochę jak z udowodnieniem
    > że się nie jest wielbłądem. Można ewentualnie
    > udowodnić, że coś się kupiło w jakimś momencie,

    No i sama do tego wniosku doszłaś, że trzeba przechowywać kwity

    > ale że się nie kupiło udowodnić jest dużo trudniej.

    skoro sie nie kupiło, to się dostało (w tym z kwitami), albo uzyskało w
    drodze przestępstwa...

    > Jak to wygląda w praktyce?
    > Wolałabym nie powoływać świadków.

    Najczęściej to płacisz/nie płacisz podatek/tku i nikt sie nie czepia -- ale
    to mogą być "białe kruki", ba prokurator może zarządzić ekshumację, jeżeli
    nieopatrznie stwierdzisz, że pradziadek został pochowany w garniturze, w
    którym rzeczonego "białego kruka" nosił w kieszeni przed śmiercią, a nawet
    Ciebie/Twoich rodziców/dziadków może oskarżyć o morderstwo w celu uzyskania
    korzyści...

    NNMSP

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2013-02-14 20:04:53
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    > Ale liczy sie jak napisał witek również intencja...

    Jasne. 20 lat temu zaplanowałam, że sprzedam to na allegro.

    > rachunkiem, paragonem, fakturą, deklaracja PCC, fotografią

    Rozumiem, że Ty masz na wszystko kwity. Gratuluję.

> [...]
    > którym rzeczonego "białego kruka" nosił w kieszeni przed śmiercią, a nawet
    > Ciebie/Twoich rodziców/dziadków może oskarżyć o morderstwo w celu

    Myślę, że powinieneś udać się do specjalisty.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 8. Data: 2013-02-14 20:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 17:01, Maria pisze:
    > Czy po sprzedaży starych książek przez antykwariat

    Co to znaczy "sprzedaż przez antykwariat"?

    > Bardzo proszę o pomoc.

    Ile tych książek masz na sprzedaż?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-02-14 20:10:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 20:04, Maria pisze:
    > Myślę, że powinieneś udać się do specjalisty.

    W ciągu kilku lat sprzedałem na allegro setki książek "z domu" oraz
    ubranek po moich dzieciach. Jeśli naprawdę masz czyste intencje, to rób
    to bez obaw. W najgorszym przypadku będziesz miała rodzinę za świadków,
    że książki owe były w domu od lat.

    Fakty świadczące, że możesz robić to zawodowo:
    - kupowanie starych książek (zwłaszcza na allegro)
    - sprzedawanie wielu egzemplarzy tej samej książki
    - sprzedawanie książek w ilości znacznie przekraczającej ilość spotykaną
    nawet w bardzo "oczytanych" domach.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-02-14 20:33:21
    Od: <4...@9...203321.invalid> (Tom N)

    Maria w

    > Jasne. 20 lat temu zaplanowałam, że sprzedam to na allegro.

    No i zaczynasz sie motać w zeznaniach, wcześniej było o antykwariacie ;P

    > Myślę, że powinieneś udać się do specjalisty.

    To nie ja wyciąłem "NNMSP", ja to napisałem... :O

    --
    'Tom N'