  • 1. Data: 2012-03-04 11:08:00
    Temat: Dopłada podatku po rozliczeniu
    Od: Kwiecisty <k...@s...com>

    Cześć,

    Mam pytanie - dlaczego, będąc zatrudnionym w jednym miejscu na stałą
    umowę, mającym dochody tylko z jednego źródła muszę po rozliczeniu PITa
    dopłacić paręset złotych? Ok, przekraczam próg ale to tylko dlatego tak
    się dzieje?

    Wydawało mi się, że powinno to wyjść mniej lub bardziej na zero. Nie mam
    żadnych ulg, poza internetową, nie rozliczam się z żoną, nie ma dzieci
    etc. etc.

    Wszystko najprościej jak się da. Prawdę mówiąc, irytuje mnie to i
    wolałbym nic nie płacić. Czy coś muszę np. w kadrach zgłosić aby tą
    "niedopłatę" za wczasu wyrównały np. większymi zaliczkami czy co tam?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2012-03-04 11:22:13
    Temat: Re: Dopłada podatku po rozliczeniu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-04, Kwiecisty <k...@s...com> wrote:

    [...]

    > Wszystko najprościej jak się da. Prawdę mówiąc, irytuje mnie to i
    > wolałbym nic nie płacić. Czy coś muszę np. w kadrach zgłosić aby tą
    > "niedopłatę" za wczasu wyrównały np. większymi zaliczkami czy co tam?

    Stawki 32% do pobierania zaliczek używa się dopiero w miesiącu następującym
    po tym, gdy dochód pracownika przekroczył 85528 zł. Innymi słowy, w miesiącu,
    w którym doszło do przekroczenia dochodu, pracodawca pobiera jeszcze zaliczkę
    w wysokości 18%.

    I to nie jest jego chciejstwo, czy dobra/zła wola, tylko tak ma robić
    i już. A w czym masz problem? Państwo udzieliło Ci nieoprocentowanego
    kredytu na min. 4 miesiące.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-03-04 19:28:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/4/2012 5:08 AM, Kwiecisty wrote:
> [...]
    > wolałbym nic nie płacić. Czy coś muszę np. w kadrach zgłosić aby tą
    > "niedopłatę" za wczasu wyrównały np. większymi zaliczkami czy co tam?

    a zmalała ci wypłata w nastepnym miesiacu po przekroczeniu progu
    podatkowego, czy zakłada pracy do końca pobierał zliczki po staremu wg 18%.
    Pewnie dlatego teraz musisz dopłacić różnicę. Za mało ci pobrali.

    Inny powód, to to, że gdzieś się jednak rąbnąłeś w rozliczeniu.

  • 4. Data: 2012-03-04 20:02:30
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Kwiecisty pisze:

    > Wszystko najprościej jak się da. Prawdę mówiąc, irytuje mnie to i
    > wolałbym nic nie płacić. Czy coś muszę np. w kadrach zgłosić aby tą
    > "niedopłatę" za wczasu wyrównały np. większymi zaliczkami czy co tam?

    Zaklad pracy obliczal zaliczki zgodnie z ustawa. Nie mogl pobrac ani
    wiecej, ani mniej. Jesli nie podoba Ci sie to, to porozmawiaj z jakims
    poslem i zasugeruj stosowna zmiane w ustawie PIT :)

    Wielu chcialoby tyle zarabiac, zeby przekroczyc prog - i chetnie potem
    doplaciloby :) Zmien moze prace na taka za 500 zl miesieczne, to
    pomarzysz o powrocie do obecnej sytuacji :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2012-03-04 20:04:55
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-04 20:28, witek pisze:

> [...]
    > Pewnie dlatego teraz musisz dopłacić różnicę. Za mało ci pobrali.
    >
    > Inny powód, to to, że gdzieś się jednak rąbnąłeś w rozliczeniu.

    Po prostu miał pecha/szczęście (nieoprocentowany kredyt).
    Przykład:
    w miesiącu przekroczenia podstawę opodatkowania miał np. 8000.
    Przekroczenie wystąpiło już po 3000. czyli 5000 było już w wyższej
    stawce ale pobrali (wg. przepisów) niższą stawkę. Różnica to
    32-18=14%; a 5000*14%=700zł.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2012-03-04 21:31:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/4/2012 2:02 PM, SDD wrote:

    > Zaklad pracy obliczal zaliczki zgodnie z ustawa.

    pobozne zyczenie.
    zaklad pracy obliczal zaliczki zgodnie z tym co umiala ksiegowa.

  • 7. Data: 2012-03-04 23:07:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-04, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > pobozne zyczenie.
    > zaklad pracy obliczal zaliczki zgodnie z tym co umiala ksiegowa.

    Raczej zgodnie z tym co potrafi oprogramowanie księgowe.
    A jeszcze nie spotkałem takiego, które nie potrafi się przestawić na 32%
    kiedy trzeba. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl