  • 1. Data: 2007-10-03 08:48:51
    Temat: Dorabiamy do kieszkonowego ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Przepraszam za żartobliwy tytuł ale sprawa jest jak najbardziej poważna.

    Moje niepełnoletnie dziecko płci żeńskiej postanowiło "wziąć sprawy w
    swoje ręce" i dorobić parę złotych do kieszonkowego, sprzedając na
    Allegro ubrania kupowane na przecenach i wyprzedażach.

    Ponieważ mieści się to w zakresie mojej działalności (generalnie
    wszystko tam się mieści) to dla uniknięcia zbędnej buchalterii planuję
    tę działalność firmować własnym nazwiskiem.

    No i tu pierwsze pytanie w kwestii formalnej: czy to już firmanctwo czy
    jeszcze sytuacja kiedy to członek rodziny bez umownie świadczy pomoc? :-)

    Teraz popatrzmy na PIT i ZUS.

    PIT: z tego co widzę, to w sytuacji bezumownego świadczenia pomocy przez
    członka rodziny nie mam żadnych obowiązków jako płatnik PIT.
    Niepełnoletnie dziecko zresztą też nie.
    Czy czegoś nie dopatrzyłem? Może jest tu jakiś haczyk?

    ZUS: tu dla odmiany nawet w sytuacji kiedy dziecko dorabia sobie do
    kieszonkowego przez pół godziny miesięcznie to trzeba zapłacić składki
    na ubezpieczenie społeczne. Oczywiście w sytuacji, kiedy wolumen
    sprzedaży będzie na poziomie 2-3 ciuchów miesięcznie to opłacanie ZUS-u
    odbiera temu przedsięwzięciu jakikolwiek sens ekonomiczny.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?

    Oczywiście wiem, że utrudniam :-) i nie powinienem sobie w tym przypadku
    zawracać głowy jakimiś debilnymi przepisami, ale taki mam kaprys, żeby
    ze swojego pierwszego biznesu dziecko nie zapamiętało, że jeśli chce
    wyjść na swoje to musi kombinować.

    A może właśnie tego powinno się przede wszystkim nauczyć ;-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-10-03 09:01:33
    Temat: Re: Dorabiamy do kieszkonowego ;-)
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 3 października 2007 10:48
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fdvlbt$12a$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No i tu pierwsze pytanie w kwestii formalnej: czy to już firmanctwo czy
    > jeszcze sytuacja kiedy to członek rodziny bez umownie świadczy pomoc? :-)

    A nie możesz jej zlecić tych działań na U-Z? Córce chyba wolno... Gorzej
    jakby to była żona.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 3. Data: 2007-10-03 10:13:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Wednesday, October 3, 2007, 10:48:51 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > swoje ręce" i dorobić parę złotych do kieszonkowego, sprzedając na
    > Allegro ubrania kupowane na przecenach i wyprzedażach.

    Nieletni nie może być użytkownikiem Allegro.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2007-10-03 20:13:07
    Od: "Ireneusz Makowski" <i...@n...pl>

    > Hello Piotrek,
    >
    > Wednesday, October 3, 2007, 10:48:51 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Nieletni nie może być użytkownikiem Allegro.

    Skoro napisał, że fimuje swoim nazwiskiem to o co chodzi?

    Pozdro

    Ireneusz Makowski

  • 5. Data: 2007-10-03 20:33:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ireneusz Makowski wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro napisał, że fimuje swoim nazwiskiem to o co chodzi?

    to znaczy, że albo nie dziecko to sprzedaje i nie dziecko ma dochód,
    tylko rodzic prowadzi regularną działalność gospodarczą na własny
    rachunek na Allegro. Tylko, że dalej nie ma dziecku jak formalnie
    pieniędzy przekazać.

  • 6. Data: 2007-10-03 20:46:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
> [...]
    > tylko rodzic prowadzi regularną działalność gospodarczą na własny
    > rachunek na Allegro. Tylko, że dalej nie ma dziecku jak formalnie

    Tia ...

    Wygląda na to, że gdyby moja córka postanowiła się prostytuować, to z
    podatkowego punktu widzenia sprawa byłaby prosta i klarowna ...

    Ale kiedy chce legalnie sprzedać kilka ciuchów miesięcznie to nie da się
    tego zrobić legalnie i jednocześnie w zgodzie z rachunkiem ekonomicznym.

    Czy to nie jest chore?!

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-10-03 21:03:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Ale kiedy chce legalnie sprzedać kilka ciuchów miesięcznie to nie da się
    > tego zrobić legalnie i jednocześnie w zgodzie z rachunkiem ekonomicznym.

    Nie wydaje ci się, że w jej wieku powinna zajmować się czymś innym niz
    tirówkami lub staniem z ciuszkami na bazarze.
    W interesie ogółu jest aby się uczyła niż handlowała.

  • 8. Data: 2007-10-03 21:19:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ireneusz,

    Wednesday, October 3, 2007, 10:13:07 PM, you wrote:

    > Skoro napisał, że fimuje swoim nazwiskiem to o co chodzi?

    O regulamin Alledrogo. Nie wolno i już.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2007-10-03 21:21:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Wednesday, October 3, 2007, 10:33:59 PM, you wrote:

> [...]
    > tylko rodzic prowadzi regularną działalność gospodarczą na własny
    > rachunek na Allegro. Tylko, że dalej nie ma dziecku jak formalnie

    Przekazać zawsze można - jeszcze do kieszonkowego urzędy skarbowe się
    nie wcinają.
    Natomiast próba wliczenia w koszty wypłat członkowi rodziny
    pozostającemu we wspólnym gospodarstwie domowym jest skazana na
    niepowodzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2007-10-03 22:00:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > W interesie ogółu jest aby się uczyła niż handlowała.

    Spokojnie! Bez fałszywej skromności życzyłbym wszystkim dzieci, które
    mają tak poukładane w głowie jak moje.

    Natomiast nie widzę powodu, ażeby nie pozwolić jej pobawić się trochę
    pieniędzmi ...

    Oczywiście jeśli proporcje pomiędzy nauką i zabawą są właściwe :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek