  • 1. Data: 2003-01-22 23:02:28
    Temat: Dowod ubezpieczenia zdrowotnego
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    W srodowej Wyborczej jest taki tam "Poradnik pacjenta 2003",
    w ktorym piszą, że teraz przychodnie i szpitale bedą bardziej
    restrykcyjnie i stanowczo wymagac okazania dowodu ubezpieczenia
    w postaci ksiazeczki zdrowia, z aktualnymi pieczątkami.

    Jak to jest w przypadku osob prowadzacych 1-os DG?
    Czy ZUS wydaje takie książeczki i tam się je podbija co miesiac?
    Jakos nie slyszalem.
    To co sie powinno robic? Wszedzie wozic ze sobą dowód przelewów
    do ZUS (w moim przypadku - zwykly wydruk ze strony mBanku???).

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2003-01-23 09:05:23
    Temat: Re: Dowod ubezpieczenia zdrowotnego
    Od: "kunta" <k...@p...onet.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > To co sie powinno robic? Wszedzie wozic ze sobą dowód przelewów
    > do ZUS (w moim przypadku - zwykly wydruk ze strony mBanku???).

    Osobom prowadzacym DG ksiazeczki zdrowia wydaje ZUS ale ich nie podbija co
    miesiac.
    W przypadku wizyty w przychodni lub szpitalu nalezy okazac ksiazeczke
    zdrowia i dowod wplaty na ubezpieczenie zdrowotne za ostatni miesiac.

  • 3. Data: 2003-01-23 09:31:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kunta napisał:

> [...]
    > W przypadku wizyty w przychodni lub szpitalu nalezy okazac ksiazeczke
    > zdrowia i dowod wplaty na ubezpieczenie zdrowotne za ostatni miesiac.

    Co jest cięzka paranoją.
    Przykład z mojej praktyki - spółka jawna zatrudniająca ponad 100 osób.
    Składki za wspólników ida do ZSU jednym przelewem w ogólnej puli
    składek, razem z pracowniczymi.
    I moja szefowa musi pokazywać w przychodni przelew na ponad 10 tys.zł.
    Za pierwszym razem rejestratorka zrobiła głupia minę i zasugerowała żeby
    przelewy na ZUS za wlascicieli robić osobno.
    Tak, i co miesiąc wysyłac do ZUS pismo z wyjasnieniem dlaczego składki z
    jednej deklaracji zostały zapłacone dwoma przelewami bo ZUS nie jest w
    stanie poprawnie zarejestrować takiej wpłaty.
    Hint: wspólnicy spółki jawnej nie sa odrębnie zarejestrowanymi
    przedsiębiorcami i płatnikiem ich składek jest spółka - nie moga płacic
    każdy za siebie. Mielismy niezła przeprawę z ZUSem który na początku
    traktował jawne jak cywilne i kazał placic każdemu wspólnikowi za siebie
    a potem sie okazało że składki za wspólników półtora roku wisiały
    niezaksięgowane bo system nie wiedział co z nimi zrobić.
    Kupa papierów i nerwów bo przez ten cały bajzel szef nie dostał
    chorobowego przez pół roku, az sie wszystko wyjasniło.

    Teoretyczie system ZUSu miał byc taki super hiper że przychodnie i
    szpitale na bieżąco miały miec dostęp do informacji kto płaci a kto nie.
    No i mamy...

    Nie mówię juz o takim drobiazgu że np. ja dostaje wyciągi z konta
    zbiorczo ok 5-10 nastepnego miesiąca. Paniusi z przychodni moge co
    najwyżej wydruk z przegladarki pokazać, a to jakos do niej nie przemawia
    - za kazdym razem musze udowadniac że nie jestem wielbłądem.

    Maddy klnąca i w połowie przypadków idąca do lekarza prywatnie

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-23 09:55:20
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > najwyżej wydruk z przegladarki pokazać, a to jakos do niej nie przemawia
    > - za kazdym razem musze udowadniac że nie jestem wielbłądem.

    Mhmm.... Czyli wydruk dowodu wykonania przelewu ze strony www mBanku
    nie jest honorowany nawet przez rejestratorke w przychodni.....
    Pocieszające...

    Zapewne tym bardziej nie jest on pelnoprawnym dowodem zaplaty w ZUS czy US.

    To po co mydlą nam oczy dopiskiem:

    "Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo
    Bankowe (Dz.U. Nr 140 z 1997 r., poz 939 z poz. zm.) - nie wymaga
    podpisu ani stempla."

    Ech.....

    Latet

  • 5. Data: 2003-01-23 10:14:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:
> [...]
    >
    > "Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo
    > Bankowe (Dz.U. Nr 140 z 1997 r., poz 939 z poz. zm.) - nie wymaga

    To jest tak - w ZUS juz pare razy uznali mi wydruk z przegladarki jako
    dowód zapłaty, ale w przychodni pare razy musiałam sie ostro kłócic z
    rejestratorką.
    Ostatnim razem chyba troche rabanu narobiłam bo wyszła jakaś przełożona,
    zapytała sie o co chodzi i kazał mnie przyjąć.
    Nie wiem tylko jak będzie nastepnym razem... ile mozna się użerać?

    Zabawne - w US nigdy nie miałam kłopotów, zawsze wydruk uznawali.

    Widac im niżej tym gorzej. To jak z przetargami publicznymi - im mniej
    wazny organ tym więcej dokumentów i wymagań.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-23 10:19:18
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Zabawne - w US nigdy nie miałam kłopotów, zawsze wydruk uznawali.

    Czy to byl tylko wydruk, czy wzbogacony np. jakim opisem, podpisem,
    pieczątką (własną oczywiscie, nie banku)?
    Z jakiego e-banku to byly wydruki?

    DZIEKI!

    Latet

  • 7. Data: 2003-01-23 10:37:49
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To po co mydlą nam oczy dopiskiem:
    >
    > "Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo
    > Bankowe (Dz.U. Nr 140 z 1997 r., poz 939 z poz. zm.) - nie wymaga
    > podpisu ani stempla."

    AFAIR art.7 nic nie wspomina o żadnych wydrukach, więc ten cały
    dopisek to zwykła lipa - może po to aby pseudo-dokument nie wyglądał
    zbyt głupio już na pierwszy rzut oka.

    pozd.Pix

  • 8. Data: 2003-01-23 10:46:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > Czy to byl tylko wydruk, czy wzbogacony np. jakim opisem, podpisem,
    > pieczątką (własną oczywiscie, nie banku)?
    > Z jakiego e-banku to byly wydruki?

    Wydruki z konta w Telepekao 24 (PekaO SA)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-01-23 17:02:50
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    pix wrote:
> [...]

    "Art. 7.
    1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem czynności bankowych
    mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników informacji.
    2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone. Usługi
    związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą być wykonywane przez banki i
    spółki tworzone przez banki i inne podmioty.
    3. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje się,
    że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej także wtedy, gdy forma pisemna została zastrzeżona pod
    rygorem nieważności."

    Mnie to wystarcza:-)
    Inf

  • 10. Data: 2003-01-23 18:25:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mnie to wystarcza:-)

    Eech... wobec tego przeczytaj jeszcze raz i powiedz gdzie tam
    jest mowa o papierowych wydrukach, bo ja widzę tylko
    "elektroniczne nośniki informacji" ;-)

    Pix