  • 21. Data: 2009-04-17 13:09:58
    Temat: Re: Dowody wpłat gotówkowych
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jest? Nie znalazłem. Chyba że gdzieś "dalej".

    Tu chyba dość uporządkowane:

    http://www.pit.pl/ulga-internet/index.php

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-04-17 13:16:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > No dobra: gdzie jest o tej fakturze i gdzie jest, że w roku podatkowym.
    > Ten wspomniany w tym punkcie rok podatkowy dotyczy limitu 760, a nie
    > wydatków.

    eee, sam sobie odpowiem

    tu:

    7. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku
    odliczeń, o których
    mowa w ust. 1:
    1) w pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,

  • 23. Data: 2009-04-17 13:16:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 15:01:29 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > ale sie zaraz zrobi flejm

    Nie zrobi się bo nie zaglądałem do przepisu - mój błąd.
    To skąd te interpretacje że w roku podatkowym i że ma być faktura?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-04-17 13:18:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 15:16:16 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > 1) w pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    > udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,

    No i chyba wszystko jasne :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-04-17 13:27:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > No i chyba wszystko jasne :)

    Nie do końca.
    Cały czas jakoś nie widzę obostrzenia, że ulga jest jednoroczna.
    To znaczy, że nie moge przenieść wydatków na nasstepny rok jeśli w danym
    roku internet kosztował mnie więcej niż 760 zł, a w następnym mniej.
    Brakuje mi zwrotu "poniesionych w roku podatkowym".

    To znaczy można zrobić trik, po prostu nie zapłacić i zapłacić w
    natępnym roku, albo np nadpłacić za następny rok. Taki numer się mieści
    w ramach "normalnej" interpretacji. Pod warunkiem, że się dostanie
    fakturę. Trzebaby zajrzeć czy do ustawy o podatku o twarów i usług, czy
    przjedzie trik "do przodu" tzn czy można zapłacić już, a fakturę dostać
    później, bo pewnie faktury do przodu się nie da doprosić, tak żeby data
    faktury była przed zapłatą a nie po.